هرمزگان
ورود مستقیم چهاردهمین خط کشتیرانی خارجی به بندرشهید رجایی
چهاردهمین خط کشتیرانی خارجی پس از اجرایی شدن برجام به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی شد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، رئیس اداره امور کانتینر بندر شهید رجایی گفت: کشتی کانتینر بر هیوندای گلوری کره جنوبی در اسکله 5 بندر شهید رجایی پهلو گرفت.
تورج امیری گفت: این کشتی متعلق به شرکت سی ام ای؛ یکی از 10خط کشتیرانی بزرگ دنیاست که ظرفیت حمل چهار هزار و 800 کانتینر دارد.
وی افزود: این کشتی ، 995 کانتینر وارداتی را تخلیه و هزار و 421 کانتینر را بارگیری می کند.
رئیس اداره امور کانتینر بندرشهید رجایی گفت: با آمدن مستقیم خطوط کشتیرانی به بندرشهید رجایی، هزینه حمل هر کانتینر بین هزار تا هزار و 500 دلار کاهش می یابد و کالاها دو هفته زودتر در چرخه اقتصاد کشور جابجا می شوند.
امیری گفت: این خط کشتیرانی از این پس با دو سرویس هفتگی 4 هزار کانتینر را در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می کند.
مبدا این کشتی از بنادر چین بوده و مقصد بعدی آن بندر سنگاپور است.
این مقام مسئول گفت: با افزایش معاملات، عرضه و تقاضا و اشتغال در بخش دریا محور افزایش یافته و دست بنادر واسطه از تبادلات اقتصادی کشور کوتاه شده است.
امیری افزود: استفاده از بازار 80 میلیونی ایران، کوتاه بودن 70 کیلومتری مسیر بندر شهید رجایی در تنگه هرمز نسبت به بنادر دیگر کشورها و به صرفه تر بودن کرایه حمل از مزایای استفاده این خطوط از بندر شهید رجایی است.
وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع کانتینری سی سی اس در بندر شهید رجایی برای جلوگیری از قاچاق کالا، اطلاعات به صورت شفاف و آنلاین برای گمرک و سایر ارگانها قابل دسترسی است.
حمل کانتینر پیشرفته ترین شیوه حمل از نظر ایمنی، سرعت و سهولت جابجایی بین بنادر دنیا است.
از ابتدای سال تاکنون 680 هزار کانتینر از بندر شهید رجایی جابجا شد که 27 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد. بندر شهید رجایی با 4 میلیون کانتینر ظرفیت امکان ارسال کالا را بعنوان بندر مادر به بنادر خارجی خلیج فارس دارد.