پخش زنده
امروز: -
روی آوردن 30 کشور دنیا به سمت تولید زعفران، کشور ما را در سال های آینده با رقابتی بینالمللی مواجه خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی، خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل صندوق توسعه زعفران کشور با بیان این مطلب گفت: حضور این تعداد رقیب جدید، در کنار افغانستان که رقیبی سنتی در حوزه زعفران محسوب می شود، زنگ خطر را برای تولیدکنندگان داخلی به صدا درآورده است.
علی شریعتی مقدم با بیان اینکه اگر می خواهیم صادراتی با تداوم در حوزه زعفران داشته باشیم باید در حوزه برندینگ کار کنیم؛ افزود: واحدهای تولیدی داخلی کمتری به این مقوله بسیار مهم در حوزه صادرات زعفران پرداخته اند.
وی با اشاره به فعالیت جدی برخی کشورها نظیر افغانستان، هند، چین، مراکش، یونان، ایتالیا ، اسپانیا، روسیه، سنگاپور، مالزی، ژاپن، تایوان، ، فرانسه، آلمان، استرالیا در حوزه کاشت و صادرات زعفران در بازارهای جهانی، افزود: اگر از امروز به دنبال ارتقای تکنولوژی، برنامه های میان مدت بازاریابی و همچنین تقویت برندها باشیم، می توانیم با این کشورها وارد رقابت شده و کماکان بازار زعفران را در اختیار بگیریم ، در غیر این صورت برای رقابت مشکل پیدا می کنیم.
شریعتی مقدم، با بیان اینکه «برندسازی» تاثیر ویژه ای بر صادرات دارد، اظهار کرد: برخی از شرکت ها به دلیل حضور مداوم در بازارهای جهانی و آشنایی کامل با این حوزه توانستند جایگاه خود را پیدا کرده و هر روز برای ارتقای بیشتر تلاش کنند.
وی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی از جمله رکود در بازار افزود: اگر توسعه صادرات غیرنفتی مبتنی بر برند و مباحث تشویقی را مورد توجه قرار دهیم، می توانیم علاوه بر خروج از رکود، توسعه خدمات و ایجاد ارزش افزوده برای کشور را به ارمغان آوریم.
مدیرعامل صندوق توسعه زعفران با اشاره به اینکه امروز انتظار مصرف کننده خرید کالایی با کیفیت بالا است، گفت: جامعه ایرانی سطح انتظار بالایی داشته و به دنبال مقایسه کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی است و ما در برخی حوزه ها همچون موادغذایی توانسته ایم این نیاز مشتری را تامین کنیم .