روان سازی ترافیک پل صدر طی روزهای آینده
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه مشکل پل صدر و تونل نیایش فقط نحوه دسترسی هاست، گفت: با اجرای صحیح دسترسی ها طی چند روز آینده مشکل برطرف می شود .
مازیار حسینی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار
خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به موضوعاتی که در خصوص پل صدر و تونل نیایش از سوی برخی رسانه ها مطرح می شود افزود: این درحالیست که بر اساس آمار این پل نقش موثری در محل صرفه جویی بنزین داشته است.
وی تاکید کرد: دسترسی های اضطراری که برای روز مبادا در طراحی تونل نیایش و پل صدر درنظر گرفته شده بود، به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفته است که این امر اصل منطقی تعادل خطوط در پل و تونل را برهم زده است.
حسینی با تاکید بر اینکه برخی دسترسی ها اضطراری است و در ساعات پیک نباید مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: متاسفانه از سوی دیگر با نیوجرسی پل نیز باریک شده و از سوی دیگر دسترسی به بزرگراه شهید مدرس نیز تراکم ترافیک را در پی دارد و موضوع تعادل خطوط و تقاضا و دسترسی ها را به هم ریخته است.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که باعث افزایش بار ترافیکی پل طبقاتی صدر و تونل نیایش میشود، این است که پلیس راهور در زمان پیک سفر اقدام به بازگشایی مسیر اضطراری بزرگراه صدر برای دسترسی سریع شهروندان به خیابانشریعتی میکند؛ در حالی که این مسیر تنها برای مواقع اضطراری طراحی شده است و نباید به هر دلیلی بازگشایی شود؛ همین مساله باعث افزایش ظرفیت پل صدر از دو لاین به 4 لاین میشود و زمانی که این حجم ترافیک به دهانه تونل نیایش میرسد، ترافیک مشکلساز میشود چرا که ظرفیت تونل نیایش دو لاین دارد و افزایش ظرفیتی که پلیس راهور با بازگشایی مسیرهای اضطراری ایجاد میکند، به 4 لاین نیز میرسد.
حسینی یادآور شد: به عبارت سادهتر اگر این دسترسیها باز نشود، خودروهایی که از پل صدر استفاده میکنند تا رسیدن به دهانه تونل نیایش در دو لاین به صورت منظم قرار می گیرند و با همین دو خط هم وارد تونل می شوند.
وی با اشاره به اینکه راه دسترسی اضطراری پل صدر به بزرگراه مدرس نیز توسط پلیس راهور در برخی از ساعات روز باز میشود، تاکید کرد: نتیجه این میشود افرادی که قرار نبوده از پل صدر استفاده کنند باز هم میایند روی این پل و وارد تونل نمی شوند.
مازیار حسینی با بیان اینکه پلیس راهور با این باز کردن راههای اضطرای تمامی مطالعات بنده را در مورد آمار ترافیکی این پروژه به هم ریخته است، افزود: باز هم تاکید میکنم بنده طراح و مجری تونل نیایش و پل صدر به ویژه راه های اضطراری آن هستم و قول میدهم که اگر این راه ها بسته شود، اگر پل و تونل ترافیک بسته داشت، جواب دهم امکان دارد در مقطع پیک ترافیک روان وجود داشته باشد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه مترو به عنوان یک مد حمل ونقلی موثر در تهران در دو زون جنوب شرق و شمال غرب تهران در اولویت برنامه های حمل ونقل و ترافیک شهرداری است اظهارکرد: با بهره مندی از خطوط 6 و7 تحولی موثر در زندگی مردم پایتخت به خصوص مناطق ذکر شده به وجود می آید.
حسینی از بهره برداری ماهانه یک ایستگاه مترو خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری علاوه بر برخی ایستگاه های خط6 مترو همه ایستگاه های میانی خط 3 نیز به بهره برداری می رسد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه به شخصه روی معماری حساسیت دارم، گفت: از این پس هیچ ایستگاه مترو، تاکسی و پایانه اتوبوسی را نخواهیم داشت که به معماری آن توجه نشده باشد چرا که معتقدم کرامت و شأن مردم بسیار حائز اهمیت است فضا و معاری می تواند روی رفتارهای ترافیکی شهروندان تاثیرات مثبتی داشته باشد .