گسترش روابط تجاری ایران و ایتالیا با نمایش کالاهای ایرانی در رم
مدیر نمایشگاه بینالمللی ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا برای گسترش روابط تجاری، برنامهریزی کردند و در این باره کالاهای ایرانی در نمایشگاه رم به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پترو پیچینتی در نشست خبری افزود: دو کشور ایران و ایتالیا برای افزایش روابط تجاری خود، تفاهمنامهای امضا کرده اند که بر اساس آن نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در رم برگزار و کالاهای ایرانی در آن نمایش داده می شود و در آن، انواع گروه های کالایی در حوزه مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، انواع سنگهای ساختمانی، مصالح و تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی، کفپوش، موکت، فرش و تابلوفرش از سوی ایران عرضه خواهد شد.
همچنین سیدحسین میرزایی، معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: محصولات صنعتی، خدمات فنی و مهندسی ایران در این نمایشگاه که بزرگترین رویداد تجاری در بیست سال گذشته است، معرفی می شود و فرصت مناسبی برای توسعه صادرات و تجارت در حوزه اروپا برای ایران است.
وی افزود: توافق اولیه این است که کالاهای ایرانی در فضای دو هزار متری در رم به نمایش گذاشته شوند تا علاوه بر اینکه زمینه برای ورود کالاهای ایرانی به بازار این کشور فراهم شود، سرمایه گذاری های مشترک نیز بتوانند انجام دهند.