بخشی از مشکلات موتورسواران کشور؛
عضو تیم ملی موتورسواری کراس ایران: بیشتر کاسب ها موتورسوارند
امیر ثابتی گفت: ظرفیت ملی پوشان این رشته خیلی بالاست اما به خاطر مشکلات عدیده سالهاست که فقط تمرین می کنیم و بس!
عضو تیم ملی موتورسواری کراس در گفتگو با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما اظهارداشت: در ایران حمایت از موتورسوارانی که به طور حرفه ای به این رشته می پردازند خیلی کم و باید گفت اصلا وجود ندارد و به همین علت موتورسواران فعال همگی به قولی کاسب هستند یعنی یا تعمیرکارند و یا فروشنده این نوع موتورها هستند و برای این که در جریان کار قرارداشته باشند مجبورند در مسابقات شرکت کنند.
ثابتی افزود: نزدیک به سه سال است که کارمان شده فقط تمرین و بس! با این نوع آماده سازی دیگر انگیزه ای برای افزایش راندمان کاران نداریم چون باید در پیست های داخلی فقط تمرین کنیم حال معتقدم شرایط برای موتورسواران کراس به مراتب بهتر از ریس است چرا که این رشته قابلیت به علت نداشتن قابلیت اعزام فدراسیون هزینه ای را هم صرف ارتقاء سطح کار ورزشکاران نمی کند و این موضوع نوعی دلسردی را برای قهرمانان این رشته به وجود آورده است.
وی وضعیت پیست های موتورسواری را بسیار بد ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه تعداد پیست های موتورسواری استاندارد خیلی کم است و در ایران فقط پیست ورشگاه آزادی است که تا حدودی شرایط استانداردی دارد دیگر پیست ها هم که به علت عدم رسیدگی به متروکه تبدیل شده اند و قابل بهره برداری نیستند.
ثابتی در مورد وجود حامی مالی در این رشته اظهارداشت: در بین کل موتورسوارهای ایران فقط سه یا چهار نفر هستند که اسپانسر دارند، البته در میان این تعداد هم تنها من هستم که به عنوان قهرمان کشور به طور صددرصد از طرف شرکت راپید ریس حمایت کامل می شوم دیگر ملی پوشان تنها در حد گرفتن موتور به طور اقساط حمایت می شوند امیدوارم شرایطی فراهم شود که حداقل فعالان این رشته بدون داشتن مشکل تمریناتشان را دنبال کنند.