ساماندهی تراکنشهای الکترونیک غیرواقعی در بانک ملی ایران
با تدابیر بانک ملی ایران در خصوص تراکنشهای شتابی پرداخت قبوض و خرید شارژ، حجم زیادی از تراکنشهای الکترونیک غیرواقعی این بانک کاهش یافته است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، کاهش تراکنشهای الکترونیک غیرواقعی زمینهساز کاهش هزینههای مربوطه و افزایش کارایی و کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران شده است.
پرداخت قبوض و خرید شارژ از طریق پایانههای فروش،خودپردازها و درگاههای اینترنتی برای دارندگان کارتهای بانکی بدون پرداخت هزینه صورت میگیرد و همین موضوع باعث شده بود برخی دارندگان کارتهای بانک ملی از طریق درگاه سایر بانکها به صورت انبوه، تقاضای خرید شارژ و پرداخت قبوض داشته باشند که با توجه به کارمزدهای پرداختی بانکها به شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)، هزینههای زیادی در این موارد برای بانکملی ایران ایجاد میشد.
علاوه بر اعمال سقف روزانه حداکثر 10 تراکنش شتابی پرداخت قبض یا خرید شارژ بر روی کارتهای بانک ملی ایران که از اواخر بهمن ماه سال گذشته صورت گرفته بود، سقف حداکثر 90 تراکنش شتابی پرداخت قبض یا خرید شارژ به صورت ماهانه بر روی کارتهای بانک ملی ایران نیز اعمال شده است.
این کار با توجه به بررسیهای کارشناسی صورت گرفته است که به صورت معمول یک شخص به بیش از 10 بار خرید شارژ یا پرداخت قبض در روز نیاز نداشته و با توجه به هزینهبالای تراکنشها برای بانکها و با عنایت به هدف بانک برای ارتقای خدماترسانی به مشتریان از محل کاهش این هزینهها، ادامه شیوه قبلی به دور از انصاف و عدالت بود.
در این حال امکان پرداخت نامحدود قبوض و خرید شارژ از طریق خودپردازها و سامانه سبای بانک ملی ایران وجود دارد و این امکان بزودی در جدیدترین سامانه اینترنتی این بانک (بام) نیز فعال خواهد شد.