مجلس ورود می کند؛ از جای خالی "گارانتی" تا اما واگرهای "وارانتی"
غوغای خودروهای بدون خدمات پس از فروش در بازار کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از مشکلات خودروهای خارجی را نبود خدمات پس از فروش خواند و گفت: شبکه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی و وارداتی باید از لحاظ کمی و کیفی مناسب باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت،
رمضانلی سبحانی فر با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش خودرو برای مردم بسیار حایز اهمیت است، گفت: مادامی که خودرویی نتواند خدمات پس از فروش ارائه کند از نظر مردم کنار گذاشته میشود.نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، یکی از مشکلات خودروهای خارجی را نبود خدمات پس از فروش آنها بیان کرد و افزود: بسیاری از خودروسازان نمیتوانند این خدمات را برآورده کنند و در دنیای امروزی با رشد فناوریها، رفاه عمومی افزایش یافته و بالا رفتن سطح زندگی در جوامع مختلف باعث افزایش سطح آگاهی و انتظار مشتریان شده است.
*خدمات پس از فروش و گارانتی باید موجب رضایت مشتریان شود
سبحانی فر با بیان اینکه مردم به دنبال خدمات خوب هستند، ادامه داد: خدمات پس از فروش باید موجب رضایت مشتریان شود و باید پذیرش رویکرد مشتریگرایی به الزامی برای شرکت های واردکننده خودرو تبدیل شود، لذا خودروهای خارجی که خود را با این رویکرد تطبیق ندهند به نابودی و شکست محکوم خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تامین رضایت مشتری باید هدف اساسی شرکت های واردکننده خودرو باشد، اظهار کرد: مشتریان ناراضی با تبلیغات منفی علیه محصولات شرکت، باعث میشوند که مشتریان بالقوه به محصولات بدبین شوند و در خریدهای احتمالی آینده محصولات آن شرکت را خریداری نمی کنند.
* خدمات پس از فروش یکی از آیتمهای مهم برای هر کالایی تولیدی
سبحانی فر با بیان اینکه در تمام دنیا خدمات پس از فروش یکی از آیتمهای مهم برای هر کالای تولیدی محسوب میشود، افزود: یکی از الزاماتی که در کشورها برای خودروهای تولیدی وجود دارد داشتن شبکه خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.
وی با بیان اینکه اگر این خدمات بهروز باشد و نوع خدمات این شبکهها نیز مطابق با نیازها و خواستههای مشتریان باشد به طور قطع تاثیر مثبتی در کیفیت خودروهای تولیدی خواهد داشت، ادامه داد: شبکه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی و خودروهای واردکننده باید هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی مطلوب و مناسب باشند، لذا مشتریان باید بتوانند در مدت زمان کوتاهی از این خدمات استفاده کنند و دسترسی مشتریان به خدمات پس از فروش خودروها باید به راحتی میسر شود.
* باید از لحاظ کیفی بتوان نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده کرد
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از لحاظ کیفی نیز باید بتوان نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده کرد تا دچار سردرگمی نشوند؛ این عامل همان درنظر گرفتن حقوق مصرفکنندگان است، زیرا باید به حقوق خریداران خودروهای تولیدی اهمیت داده و به خواستههای آنها احترام گذاشته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای رسیدن به خدمات پس از فروش مطلوب و کیفی میتوان به نحوه ارائه خدمات خودروسازان معروف دنیا توجه کرد، گفت: باید به نوعی کیفیت و شیوه ارائه خدمات خودروسازان معتبر خارجی در داخل کشور سرلوحه کار شرکت های خودروسازی و واردکننده قرار گیرد تا بتوان شاهد رونق اقتصادی و رضایت مشتریان بود.