کمپین اهدای خون، فرصتی برای جوانان جهت مشارکت در اهدای خون
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: کمپین اهدای خون، فرصتی برای جوانان جهت ترسیم فضای مشارکت در اهدای خون است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی اکبر پورفتح اله در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبر هدف از راه اندازی پویش اجتماعی « اهدای
![کمپین اهدای خون، فرصتی برای جوانان جهت مشارکت در اهدای خون کمپین اهدای خون، فرصتی برای جوانان جهت مشارکت در اهدای خون](/files/fa/news/1395/3/20/216132_717.jpg)
خون از روز جهانی تا روز ملی اهدای خون » را ایجاد بستر مشارکت جوانان برای حضور در برنامه های ترویجی اهدای خون عنوان کرد.
وی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 108 میلیون واحد خون در سراسر جهان اهدا می شود که از این رقم 2 میلیون و یکصد هزار واحد را هموطنان ما در کشورمان اهدا می کنند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت که در آستانه روز جهانی اهداکنندگان خون این آمار ارایه شده است، متوسط شاخص اهدای خون در کشورهای پیشرفته36 واحد به ازای1000 نفر جمعیت است. در کشورهای با رشد متوسط این رقم به11 واحد می رسد و درحالی که ایران در این دسته از کشورها قرار دارد، شاخص اهدای خون ما 27 واحد به ازای 1000 نفر است که آمار ما نزدیک کشورهای پیشرفته است.
دکتر پورفتح اله درخصوص پویش اجتماعی« اهدای خون از روز جهانی تا روز ملی اهدای خون» گفت: کمپینی که سازمان از روز جهانی اهداکنندگان خون تا روز ملی اهدای خون راه اندازی کرده است، بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت با عنوان "خون ما را به هم پیوند می دهد" و "با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم" پایه ریزی شده است. وی با بیان این که هدف کمپین استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و به کارگیری و همراهی جوانان در اهدای خون است؛ افزود: دلیلش هم این است که واقعه سالمندی در جهان اتفاق می افتد و در سالمندی مصرف خون به شدت افزایش پیدا میکند، به طوری که براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در حدود 65 درصد از خون به مصرف افراد بالای 65 سال می رسد و این در حالی است که آمار اهداکنندگان نیز کاهش می یابد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره انگیزه سازمان از راه اندازی این پویش اجتماعی گفت: ما قصد داریم با راه اندازی کمپین این فرصت را برای جوانان عزیز کشورمان فراهم کنیم تا با اهدای خون در این زمان از روز جهانی اهداکنندگان خون تا روز ملی اهدای خون، از خود در حین اهدای خون عکس بگیرند و با اشتراک این عکس ها در شبکه های اجتماعی و مجازی فضای مشارکت را در حوزه اهدای خون به تصویر بکشند.