چهارمین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر برگزار شد
چهارمین ایده بازار عمومی دانشگاه امیرکبیر با حضور جمعی از ایده پردازان جوان و سرمایه گذاران در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
دبیر ایده بازار دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما گفت: ایده بازار یک لیستبوم کسب و کار دانشبنیاد است که با هدف جذب سرمایه گذار برای ایدهها برگزار می شود.
امیر رضوانی افزود: ما چهار سال است که دوره های ایده بازار عمومی و تخصصی در دانشگاه برپا می کنیم و تاکنون 800 طرح به دبیرخانه ارسال شده است.
رضوانی گفت: در هر دوره فراخوان ایده داریم و طی غربالگری های علمی تعداد 20 ایده برای هر دوره انتخاب می شود.
وی افزود: برای ایده های انتخابی، دوره های آموزشی برگزار می شود تا نحوه معرفی ایده، توجیه اقتصادی طرح و نحوه تعامل با سرمایه گذار به ایده پرداز آموزش داده شود.
دبیر ایده بازار دانشگاه امیر کبیر گفت: از میان 20 طرح ارائه شده تعداد 8 طرح از داوری های نهایی در مقابل سرمایه گذاران ارائه می شود و ایده پرداز باید از طرح خود دفاع کند.
وی گفت: در پایان هر طرحی که مورد پسند قرار بگیرد وارد فاز سرمایه گذاری و تجاری سازی می شود.