مشتری مداری باید در پست بانک اصل قرار گیرد
مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع اصلی است که باید در پست بانک بیشتر توجه شود و روسای شعب این بانک باید توجه بیشتری به تعامل با مشتریان داشته باشند .
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود واعظی در ششمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک با اشاره به نیروی جوان فعال در این بانک افزود: آموزش و انگیزه دو عنصر اصلی در بکارگیری نیروی انسانی است که باید در پست بانک توجه شود .
![مشتری مداری باید در پست بانک اصل قرار گیرد مشتری مداری باید در پست بانک اصل قرار گیرد](/files/fa/news/1395/3/4/196011_807.jpg)
وی همچنین با اشاره به لزوم هوشمند سازی فعالیتهای پست بانک گفت: پست بانک در آینده باید بانک هوشمند ایران شود و با توجه به امکانات و تجهیزات الکترونیکی در وزارت ارتباطات، پست بانک باید در این حوزه ضعف های خود را به پوشاند و به صورت جدی بانکداری هوشمند را عملیاتی کند .
واعظی با اشاره به ماموریت های آتی پست بانک افزود: ما مخالف مهاجرت از روستاها به شهرها و معتقدیم اگر همه دستگاه ها کار خود را به خوبی انجام دهند معضل مهاجرت برطرف خواهد شد و در این زمینه با توجه به حضور پست بانک در بسیاری از روستاها ما می توانیم با ارائه خدمات مناسب مانع از اینگونه مهاجرت ها شویم.
وی همچنین به اقدامات وزارت ارتباطات در ارائه خدمات جدید به روستاها اشاره کرد و گفت: هم اکنون هیچ روستای بالای 10 خانوار در کشور نیست که تلفن نداشته باشد.
وزیر ارتباطات همچنین افزود: ما براساس برنامه تلاش داریم اینترنت و خدمات الکترونیکی را به روستاها ببریم تا همان خدماتی که مردم در شهرها دریافت می کنند در روستاها نیز از طریق خدمات الکترونیکی و فضای مجازی در اختیار روستائیان قرار گیرد.
وی یکی دیگر از ماموریت های پست بانک را فراهم کردن امکانات مالی مناسب برای ایجاد شغل دانست و گفت: در سال حدود 200 هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند و پست بانک می تواند از طریق وام های وجوه اداره شده و سایر وام ها زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم کند.
واعظی افزود: منابع بانکها باید در خدمت بخش خصوصی برای رونق و تحول اقتصادی باشد که پست بانک نیز از این قاعده مستثنی نیست و نباید شرایطی فراهم شود که بانکهایی نظیر پست بانک به رقیب بخش خصوصی تبدیل شود.
وی با اشاره به دو خبر خوب برای پست بانک در یک ماه گذشته گفت: در جلسات هیات دولت در دو هفته گذشته به پیشنهاد وزیر اقتصاد پست بانک با تصویب هیات دولت به عنوان بانکی دولتی باقی ماند؛ همچنین مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از مصوبات خود وضعیت آنرا تعیین تکلیف کرد.
واعظی افزود: با مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی پست بانک بانکی توسعه ای است که وظیفه خرده بانکداری را در روستاها و مناطق محروم در اختیار دارد.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به مذاکرات 1+5 و برداشته شدن زنجیر تحریم ها از دست و پای ملت ایران تاکید کرد: اکنون رونق اقتصادی خروج از رکود و ایجاد شغل برای جوانان در دستو رکار دولت قرار دارد و فعالان بخشهای اقتصادی و بانکی باید به دولت در این زمینه کمک کنند.
واعظی همچنین به وجود برخی مشکلات در پست بانک در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت قبل به پست بانک به شکل بچه سر راهی نگاه می کردند اما با تعاملات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این شرایط اکنون در پست بانک تغییر کرده است .
وی افزود: سلامت بانکی یکی از اصلی ترین مسائل در امور بانکی است و مشتریان باید با احساس امنیت کامل منابع خود را در اختیار بانکهایی نظیر پست بانک قرار دهند و وظیفه مدیران پست بانک نیز نظارت جدی و دقیق برای کارمندان است .
وزیر ارتباطات همچنین از مدیران پست بانک خواست با اتکا به ابتکار و نوآوری به فکر جذب مشتریان جدید باشند و تلاش کنند با فعال کردن ارتباطات بین المللی با نهادهای جهانی و سایر بانکهای خارجی شرایط این بانک را بهبود بخشند .