گشایش درهای بازار جهانی به روی پوشاک ایران
مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک با تاکید بر کیفیت خوب تولیدات ایرانی از حضور فعالان پوشاک ایران در بازارهای جهانی خبر داد.
رائول مهتا رییس فدراسیون جهانی پوشاک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه امضا تفاهم نامه این فدراسیون با اتحادیه پوشاک تهران افزود: برقراری ارتباط دانشگاه های ایران و جهان به ویژه فرانسه و ایتالیا در زمینه طراحی و مد ، معرفی شرکتها و تولید کنندگان ایرانی به فعالان جهانی صنعت پوشاک ،به روز کردن فناوری ایران و فراهم کردن شرایط حضور ایرانیان در نمایشگاه های بین المللی پوشاک، از برنامه های فدراسیون جهانی پوشاک برای تولیدکنندگان ایرانی است.
وی با اشاره به عضویت اتحادیه پوشاک تهران در فدراسیون جهانی پوشاک تصریح کرد: این فدراسیون پل ارتباطی بین ایران و بازارهای جهانی خواهد بود.
مهتا با اشاره به کیفیت بالای پوشاک ایرانی گفت : شناسایی سلیقه بازارهای جهانی ، تشخیص نیاز و افزایش کیفیت برخی پارچه ها و تقویت طراحی لباس از نکات مهم قابل توجه برای تولید کنندگان ایرانی در بخش پوشاک است.
مدیر عامل فدراسیون جهانی پوشاک با اشاره به تولید سالانه 500 میلیارد دلار پوشاک در جهان ادامه داد: رشد تولید پوشاک در کشورهایی مانند آمریکا سالانه 3 درصد و درکشور هند 10 تا 12 درصد و در چین 7.8 درصد است.
وی با اشاره به تغییر جهت تولید پوشاک از غرب جهان به سوی شرق تصریح کرد: روند توسعه در منطقه آسیا بسیار زیاد است.
خانم رائول مهتا ( به کسر م )، شرایط بازار پوشاک را برای مصرف کننده بسیار مناسب دانست و افزود: افزایش رقابت در تولید پوشاک شرایط بازار را بسیار مناسب کرده است.
14 و نیم میلیارد دلار مصرف سالانه پوشاک در ایران
رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت : سالانه 14.5 میلیارد دلار پوشاک در ایران خریداری می شود که 60 درصد آن تولید داخل است.
ابوالقاسم شیرازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه امضاء تفاهم نامه با فدراسیون جهانی پوشاک گفت: 40 درصد پوشاک موجود در بازار ایران وارداتی است که بیش از 90 درصد آن بصورت قاچاق وارد می شود.
وی با اشاره به تعرفه 75 درصدی واردات پوشاک درایران تصریح کرد: کاهش تعرفه همزمان رفع موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان پوشاک می توان قاچاق را کنترل کرد.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به خودکفایی در تولید جین پوشاک زنانه و نسل جوانان در کشور ادامه داد: با کاهش قاچاق و رسمی شدن واردات پوشاک می توان مانع از ورود کالاهایی شد که در کشور به آن نیاز نیست.
شیرازی بخش عمده ای از پوشاک برند خارجی در کشور به دلیل محدودیت حضور نمایندگی برندهای معروف را تقلبی دانست و افزود : به دلیل استقبال مردم از برند های خارجی 20 درصد از تولید کنندگان ایرانی پوشاک داخلی را با نام خارجی به بازار عرضه می کنند.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی درکشور گفت : به تعبیر مدیر عامل فدراسیون پوشاک ایرانی الماس خاک گرفته است که این نظر نشان دهنده کیفیت قابل قبول تولیدات ایرانی است که باید مورد اعتماد مصرف کننده قرار گیرد.