مدیر عامل راه آهن : نگاه مشتری مداری در گرو رویکرد بازرگانی و تجارتی
مدیر عامل شرکت راه آهن با تاکید براینکه نگاه راه آهن باید مشتری مداری باشد اعلام کرد: اقدام در جهت جذب مسافر بیشتر و ارائه خدمات با کیفیت از جمله وظایف ادارات کل راه آهن است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی افزود : با دوری از نگاه حاکمیتی در جهت رفع مشکلات در حوزه مسافران و برآورده کردن انتظارات آنها پیش قدم شویم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن کرمان با بیان اینکه راه آهن باید با رویکرد بازرگانی و تجاری اداره شود، گفت: استفاده از رویکرد بازرگانی علاوه بر کسب درآمد در بخش بار و مسافر می تواند منجر به افزایش تعداد مشتریان شود.
وی افزود: باید از روش حاکمیتی بودن فاصله گرفته و نقش طراحی، نظارت و کیفیت در ساخت را در پروژه های عمرانی بیش از پیش افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جذب مشتری بیشتر برای راه آهن تصریح کرد: جذب بار بیشتر و همچنین جلب و جذب مسافر یکی از اهداف اصلی راه آهن است اما متاسفانه در بخش مسافر روند کاهشی را طی می کنیم که این امر نیاز به ارائه خدمات با کیفیت، ایمنی بالا و ناوگان مناسب دارد.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر راه آهن می تواند با کمک و همکاری شرکت ها و کارخانه های فولادسازی و زغال اقدام به کسب درآمد کند، اضافه کرد: امروز وظیفه راه آهن پیگیری برای ایجاد روابط همکاری با این صنایع است تا از طریق آنها بتواند به اهدافی چون جذب بار بیشتر، همکاری برای ساخت راه آهن و غیره دست پیدا کند.
پورسید آقایی با اشاره به کمبود بودجه های عمرانی تصریح کرد: با این وجود برای برخی هزینه ها باید به دنبال کسب درآمدهای غیر عملیاتی باشیم که این امر میتواند به برخی از هزینه های درون اداره کل کمک کند.
به گفته وی راه آهن می تواند از طریق تخفیفات بازرگانی ، شرکت های فولادی و کارخانجات را برای جابه جایی بارهای خود ازطریق راه آهن تشویق کند .
پورسید آقایی در ادامه این جلسه به مشارکت شرکت گل گهر و راه آهن برای ساخت خط کرمان - سیرجان اشاره کرد و افزود: این اولین کار مشارکتی راه آهن است بطوریکه شرکت گل گهر با پرداخت 65 درصد هزینه و راه آهن با 35 در صد هزینه این خط را ساخته و راه آهن تنها طراحی، نظارت برکیفیت ساخت را بر عهده دارد. معاون وزیر راه و شهرسازی با پیش بینی اتمام این خط در سال 98خاطر نشان کرد: با ساخت خط توسط این شرکت، درآمدهای حاصل از حق دسترسی تا10 سال ، متعلق به شرکت گل گهر است.