معاون عمرانی شهرداری تهران:
افزایش خودروها ، علت ترافیک پل صدر
جاوید : ترافیک پل طبقاتی صدر و تونل نیایش در برخی از ساعات پیک سفر به علت خودروهاست نه اشکال در طراحی و ساخت این پروژه بزرگ.
علیرضا جاوید در مصاحبه تلفنی با خبرنگار
خبرگزاری صدا وسیما افزود: برای رفع مشکل انسداد ترافیکی بزرگراه صدر و نیایش، مشاوران گزینه های مختلفی را بررسی کردند و تمامی این گزینه ها نیز در کمیته سویل که مرکب از اساتید دانشگاهی ،کارشناسان معاونت حمل و نقل و
ترافیک و عمرانی بود ؛ بررسی شد تا اینکه افزایش ظرفیت بزرگراه صدر و ساخت تونل نیایش مورد تایید قرار گرفت.
وی گفت: درباره مشکل ترافیکی پل طبقاتی صدر باید به این مساله اشاره کرد که قبل از ساخت این پل؛ ترافیک زیادی را در این محدوده در ساعات پیک سفر داشتیم که اگر اقدام به ساخت تونل نیایش می کردیم، اما افزایش ظرفیت در بزرگراه صدر ایجاد نمی کردیم این بزرگراه غیر قابل استفاده بود.
معاون شهرداری تهران درباره پر ترافیک بودن مسیر دسترسی پل صدر و نیایش در ساعت پیک ترافیک افزود: وجود ترافیک در پل صدر به دلیل اشکال در طراحی این پل طبقاتی نیست بلکه اشکال از تعداد زیاد خودروهاست که برای عبور، از این محور استفاده می کنند.
جاوید در ادامه درباره رفع مشکلات ترافیک بزرگراه شهید حقانی و ملاصدرا به ویژه در تقاطع جهان کودک نیز گفت: طرح رفع مشکل ترافیکی این محدوده نیز تدوین شده و در کمیته سویل شهرداری تهران نیز به تصویب رسیده است .
وی افزود: بر اساس طراحی های انجام شده قرار است تا افزایش ظرفیت ترافیکی در این محدوده به صورت زیرگذر از قبل از چهارراه جهان کودک تا بعداز میدان ونک اجرا شود.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اجرای این طرح فعلا در اولویت برنامه های معاونت فنی و عمران شهرداری تهران قرار ندارد.
جاوید درباره تونل امیر کبیر و استفاده نکردن از مسیر غرب به شرق آن نیز تاکید کرد: از زمانی که طرح تونل امیرکبیر از یک زیر گذر ساده به یک تونل شهر تعبیر کرد، مقرر شد تا این تونل بار ترافیکی بازار را برای ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 انجام دهد تا محدوده تاریخی تهران آرام سازی ترافیکی شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تونل امیرکبیر با یکطرفه شدن از مسیر غرب به شرق و دسترسی بزرگراه امام علی (ع) در مسیر شمال تسهیل زمینه خروج خودرو از بافت تاریخی زا ایجاد می کند، گفت: اگر شهروندان شاهد این مساله هستند که دسترسی شمال به جنوب بزرگراه امام علی مسدود است ،به این علت است که از ابتدا قرار نبود تا دسترسی خودروها از شرق به غرب تونل امیرکبیر انجام شود. بلکه این مسیر با هدف دسترسی ایمن خودروهای ایمنی وامدادی مانند آتش نشانی ،اورژانس ، پلیس و ....به محدوده بازار فراهم شده است.
وی همچنین با بیان اینکه با افزایش ظرفیت پل ستارخان همچنان در ساعات اوج سفر شاهد ترافیک در این محدوده هستیم ، افزود تا قبل از انجام طرح افزایش ظرفیت در پل ستارخان گره ترافیکی در این محدوده زیاد بود. به این دلیل که سه لاین بزرگراه شیخ فضل الله نوری به یک باره به دو لاین پل ستارخان می رسید و همین مساله باعث انسداد ترافیکی در این محدوده شده بود؛ ترافیک حال حاضر این محدوده مانند سابق نیست و دلیل این ترافیک نیز افزایش تعداد خودروهای عبوری در این محور است.