ورود تولید کنندگان پوشاک ایرانی به بازار ایتالیا
تولیدکنندگان پوشاک ایرانی با کمک انجمن سیستم مد ایتالیا به بازار پوشاک این کشور وارد و معرفی می شوند.
کلودیو مارنزی رییس فدراسیون مد ایتالیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه معرفی تولیدکنندگان پوشاک ایران به بازار ایتالیا از بحثهای جدی دو کشور است ، افزود : ورود طراحان ماهر ایرانی به ایتالیا و فعالیت این گروه در برندهای مطرح این کشور از دیگر اتفاقاتی است که در آینده انجام می شود.
وی همکاری ایران و ایتالیا را در بخش پوشاک برای هر دو کشور سودمند دانست و تصریح کرد: واردات کالای تمام شده ایتالیایی به ایران و تولید و سرمایه گذاری از طرف شرکتهای ایتالیا در ایران دو اتفاق مهم است که باید همزمان انجام شود.
رئیس فدراسیون مد ایتالیا همکاری دو کشور را سبب رشد کیفیت پوشاک در ایران اعلام کرد و افزود: آموزش در ایران بسیار مهم است که این برنامه با کمک دانشکده های ایران و شرکتهای ایتالیایی انجام خواهد شد.
مارنزی با اشاره به اینکه ایرانیان در سفرهای خارجی خود 5 میلیارد یورو خرید می کنند ، داد: حضور شرکت های ایتالیا در ایران سبب ایجاد ارزش افزوده در داخل ایران، ایجاد خردهفروشی ، بهبود وضعیت مالی و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان خواهد شد که این روند افزایش کیفیت تولید در ایران را در پی دارد.
وی با اشاره به وجود 47 هزار شرکت تولید کننده پوشاک با 500 هزار کارگر و 50 میلیارد یورد گردش مالی در ایتالیا در بخش پوشاک گفت:همه شرکت های بزرگ و کوچک ایتالیایی تحت پوشش یک انجمن هستند زیرا شرکتهای بزرگ برای تامین برخی نیازهای خود به شرکتهای کوچک نیاز دارند و این روندی است که باید در ایران نیز اجرا شود.
رئیس فدراسیون مد ایتالیا با اشاره به اجرای تفاهم نامه امضا شده بین صنعت پواشک ایران و ایتالیا در روزهای آینده ادامه داد: اولین بند این تفاهم نامه آموزش، انتقال تکنولوژی و دانش است.
* همه در ایتالیا به ترازنامه مالیاتی شرکت ها دسترسی دارند
وی اظهار داشت : در ایتالیا همه اشخاص، شرکت ها و پلیس مالیاتی از طریق اینترنت به ترازنامه های مالیاتی دسترسی دارند.
کلودیو مارتزی با اشاره به اینکه همه شرکت ها باید تراز نامه مالیاتی داشته باشند، افزود: در ایتالیا به سه شکل فروش و گردش مالی شرکت ها، سود شرکت ها و برای کارمندان مالیات پرداخت می شود.
وی این نوع پرداخت مالیات ها را مالیات مستقیم اعلام کرد و گفت: ایتالیایی ها و فرانسوی ها
بیشترین مالیات را در اروپا پرداخت می کنند.
رئیس فدراسیون مد ایتالیا با اشاره به وجود مالیات غیرمستقیم در این کشور ادامه داد : این مالیات شامل ارزش افزوده است که در ایران 9 درصد و در ایتالیا 22 درصد است که در زمان صادرات بازگردانده می شود.
اخبار نویدبخش برای صنعت پوشاک ایران
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران هم گفت : اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت پوشاک ایران با کمک ایتالیایی ها اخبار نویدبخش این صنعت است.
ابوالقاسم شیرازی در مراسم امضای تفاهمنامه تولیدکنندگان پوشاک ایران و ایتالیا افزود: تولیدکنندگان پوشاک ایرانی با کمک ایتالیایی ها می توانند در بخش داخلی و بازارهای جهانی محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید و عرضه کنند.
وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک ایتالیا حضور ایران در بازارهای جهانی پوشاک را تضمین کرده اند ، تصریح کرد: تجهیز شدن صنعت پوشاک ایران به دانش روز جهان، بومی سازی مد با دانش ایتالیایی و استفاده از آن از نگاه بین المللی برای ارائه به بازارهای جهانی از مفاد
تفاهمنامه صنعت پوشاک ایران و ایتالیاست.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به رفع رکود موجود در صنعت پوشاک ایران پس از امضاء تفاهمنامه با ایتالیا ادامه داد: با ورود ماشین آلات تولید پوشاک از ایتالیا، تولیدکنندگان ایرانی قادر به تولید کالای صادراتی هستند.
شیرازی گفت: حفظ بازار داخلی که به دلیل ورود کالای بی کیفیت چینی از دسترسی خارج شده است در اولویت فعالیت ما قرار دارد.