حضور بیمه ایران در همایش بین المللی بیمه آسیا و آفریقا
نماینده بیمه ایران در ششمین همایش بین المللی بیمه خاورمیانه و آفریقا که در امارات متحده عربی برگزار شد ، شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،دراین همایش نمایندگان ژاپن ، انگلیس، آلمان ، روسیه ، هندوستان ، پاکستان ، مالزی ، عربستان ، ترکیه ، مصر، قطر ، بحرین ، عمان،آفریقای جنوبی،فرانسه،سوییس و چند کشور دیگر شرکت داشتند.
ایجاد وتسهیل شرایط رقابت سالم بین شرکت های بیمه،ایجاد تنوع و انعطاف بیشتر در حوزه سرمایه گذاری شرکت های بیمه،الزام شرکت های بیمه به سرمایه گذاری در حوزه های با بازدهی بالا ،ارائه نرخ ، شرایط و خدمات بهتر به بیمه گذاران، افزایش آگاهی بیمه ای شهروندان از طریق رسانه ها، لزوم ایجاد وتقویت واحدهای تحقیق و توسعه بیمه ای(R&D) در شرکت های بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه از طریق جذاب نمودن بیمه های عمر از مهم ترین مباحث و محورهای بحث دراین همایش بود.
درحاشیه این همایش همچنین میزگردهای تخصصی تشکیل شد و کارشناسان درخصوص مباحث مختلف بیمه ای با یکدیگر تبادل نظرکردند.
نماینده بیمه ایران نیز دراین همایش علاوه بر شرکت درنشست های تخصصی درباره نقش، جایگاه و قدمت شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان یکی از پیشگامان بیمه در آسیا و آفریقا،ارائه خدمات بیمه گری، راهبری بازار بیمه در ایران،اثرات مستقیم و غیر مستقیم تحریم ها برصنعت بیمه ایران، ناکارآمدی تحریم ها و دلایل آن ، فرصتهای پیش آمده در حوزه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)و جذابیت بازار بیمه کشور سخنرانی کرد.
همچنین بیمه ایران به دلیل انجام فرآیند بهبود درتعالی سازمانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی موفق به دریافت تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظامهای مدیریتی سازمانها و نتایج موفقیتآنها از سوی گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس "الگوی تعالی سازمانی" است که وضعیت سازمانرا در میزان دستیابی به انتظارات الگوی تعالی سازمانی مشخص مینمایند.
تمامی سازمانها و شرکتهای ایرانی در بخش های مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامههای بهبود و فراهمسازی سایر مقدمات میتوانند متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی باشند.
بیمه ایران برای نخستین بار درسال 88 متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی شدکه درآن سال گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی را دریافت کرد. در ادامه و درسال 89 ، به پاس پیاده سازی مراتب بهبود تعالی سازمانی دراین مجموعه گواهینامه دو ستاره گرفت.
روند بهبود تعالی سازمانی دربیمه ایران ادامه یافت و این شرکت در سال 90 از سوی سازمان مدیریت صنعتی گواهینامه سه ستاره دریافت کرد.
بیمه ایران در سال 91 دراین همایش شرکت نداشت اما همچنان مسوولان این شرکت در جهت بهبود تعالی سازمانی حرکت کردندودرسال 92 تقدیرنامه سه ستاره گرفتند.
مسوولان بیمه ایران درسال 93 به دلیل اصلاح برخی فرآیندها و تعریف پروژه های جدید، بهبود روند تعالی سازمانی را دنبال کرده اما متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی نبودند.
درسال 94 بیمه ایران متقاضی جایزه ملی تعالی سازمانی شد و توانست با یک پله صعود گواهینامه چهار ستاره تعالی سازمانی دریافت کند.
براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، سازمانهای متقاضی دریافت "گواهی تعهد به تعالی"، باید یکی از روشهای خود ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی که به وسیله آن بتوان نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود را استخراج کرد در مجموعه خود به اجرا درآورده باشند.
همچنین استخراج و اولویتبندی برنامههای بهبود را دردستورکارقراردهند و علاوه براین، برنامههای بهبود را درسازمان های خود بومی سازی کنند.
براساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی، در مجموع در شرکت متقاضی باید حداقل در سطح مدیران ارشد و میانی،آشنایی کاملی با مدل، مفاهیم و معیارهای آن وجود داشته که موفق به دریافت جایزه تعالی سازمانی از سازمان مدیریت صنعتی شوند.
اطلاعیه شماره 22 بی پرداخت خسارت بیمه توسعه
شرکت سهامی بیمه ایران درخصوص تسویه خسارت زیان دیدگان غرامت فوت و جرح حوادث رانندگی بیمه نامه های صادره شرکت بیمه توسعه از طریق شعب بانک ملت ، اطلاعیه 22 را صادر کرد.
بیمه ایران به منظور تسریع در پرداخت و کسب حداکثر رضایت زیان دیدگان حوادث رانندگی شرکت بیمه توسعه در حداقل زمان ممکن تاکید کرده است فرآیند پرداخت صرفاً از طریق شعب بانک ملت سراسر کشور صورت می پذیرد و ضروری است 252 نفر دیگر از زیان دیدگان محترم حوادث رانندگی بیمه نامه های صادره شرکت بیمه توسعه که دارای چک موسسه اعتباری توسعه هستند از هشتم اسفند با در دست داشتن کارت ملی و لاشه چک، بدون هرگونه افتتاح حساب به شعب بانک ملت در محل سکونت خویش مراجعه، و پس از تحویل چک نسبت به دریافت مطالبات خویش اقدام کنند.
چنانچه زیان دیدگان محترم تا قبل از تاریخ 27/12/1393 چک های خود را به موسسه اعتباری توسعه تحویل داده باشند ، درصورت عدم تسویه مطالبات تا تاریخ مذکور با مراجعه به موسسه اعتباری توسعه و دریافت چک های خویش مطابق این رویه اقدام کنند.