مرحله دوم طرح ساماندهی جامعه کارگزاران رسمی بیمه عملیاتی شد
مرحله دوم طرح ساماندهی جامعه کارگزاران رسمی بیمه از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) اغاز شد.
این مرحله با طراحی و راه اندازی پنجره الکترونیکی تعاملی جامعه کارگزاران رسمی بیمه با بیمه مرکزی و شرکت های بیمه عملیاتی و آماده بهره برداری شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، این سامانه از ابتدای اسفند اجرایی می شود و. بر اساس این طرح، تمامی کارگزاران رسمی بیمه از طریق وب سایت https://sanhabnet.centinsur.ir و با اختصاص و دریافت کد کاربری و رمز عبور، در قالب یک میز کار مخصوص بخود می توانند این امکانات را در اختیار داشته باشند:
- مشاهده بخشنامه های ابلاغی، اطلاعیه ها و پیام های ارسالی بیمه مرکزی
- مشاهده پرتفوی ( با امکان تطبیق عملکرد واقعی خود با پرتفوی ثبت شده در سامانه سنهاب)
- ویرایش و تغییر اطلاعات اقامتگاه قانونی
- ارسال درخواست تمدید پروانه فعالیت
- ارسال درخواست تغییر محل فعالیت
- ویرایش و تغییر اطلاعات کارکنان و بازاریابان
- ویرایش اطلاعات مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره، سهامداران، مسئولان شعب و بازرسان شرکت های کارگزاری بیمه
- درخواست تعلیق فعالیت
- درخواست رفع تعلیق فعالیت
- درخواست لغو پروانه فعالیت
- ارسال اظهارنامه مالیاتی به تفکیک سال مالی فعالیت
- ارسال صورت های مالی به تفکیک سال مالی فعالیت ( مربوط به شرکت های کارگزاری بیمه ).
با عملیاتی شدن این طرح که با هدف الکترونیکی کردن ارتباطات جامعه کارگزاران رسمی بیمه با بیمه مرکزی و شرکت های بیمه و همچنین افزایش سطح شفافیت عملکرد کارگزاران بیمه و تسهیل دسترسی آنها به اطلاعات مورد نیاز و ... صورت گرفته است، از این پس تمامی کارگزاران رسمی بیمه باید درخواستهای خود را به صورت کامل و همراه با مدارک و مستندات مربوطه از طریق سامانه به بیمه مرکزی ارسال کنند.
این فرایند تا پایان سال جاری به صورت آزمایشی و از ابتدای سال 1395 به صورت رسمی، عملیاتی می شود.