پخش زنده
امروز: -
نکته ها به دنبال آن است که در کوتاه ترین سخن ،تجربیات میدانی و دانسته های سردبیران ،خبرنگاران و پژوهشگران رسانه را در اختیار علاقمندان قرار دهد.
پژوهش خبری: در هنگام بحران، سازمان رسانه ممکن است به علت ناهماهنگی سازمانی بین بخش های مختلف با بحران درونی مواجه شود در این مواقع مخاطب خبر نیز تحت تأثیر چنین بحرانی دچار سر در گمی در دریافت اطلاعات می شود.
به همین علت است که عملکرد سازمان رسانه در هنگام بحران باید به گونه ای باشد که سازمان در مدیریت بحران خبر و هدایت خبری جامعه به درستی ایفای نقش کند.
برای تحقق این هدف رعایت موارد ذیل در روند اطلاع رسانی توصیه می شود:
1- پرداختن به عناصر اصلی واقعه و پرهیز از بیان و ارائه اطلاعات کم اهمیت
2- پرهیز از اعلام اخبار به نقل از منابع مبهم مانند: شخص آگاه، فردی که نخواست نامش فاش شود و ...
3- استفاده از افعال معلوم به جای افعال مجهول در اخبار
4- تنظیم اخبار در حجم کم با بیان اصلی ترین و مهم ترین عناصر خبری (قابلیت تکرار خبر افزایش مییابد)
5- تشکیل کمیته مدیران خبر برای هدایت و نظارت بر عملکرد تولید و پخش خبر به منظور پیشگیری از کارهای موازی یا متعارض
6- سازماندهی ستاد خبری بحران با شرکت تولید و بخش خبر برای هماهنگی ارزیابی صحت اخبار و ...
7- تعیین رابطان خبری به منظور تبادل تسریع اطلاعات میان ستاد بحران خبری و سازمان های درگیر با بحران
8- توجه به بازتاب اخبار، باز خورد مخاطبان، شناسایی موضع گیری ها و طراحی مجاری ارتباطی برای دریافت دیدگاه های مردم و عناصر درگیر با بحران