همایش شرکت های کوچک و متوسط صادراتی ایران برگزار می شود
همایش شرکت های کوچک و متوسط صادراتی ایران با حضو 700 شرکت در تهران برگزار می شود.
به گزارش
خبرگزاری صداو سیما ، این همایش با هدف معرفی ایران و پتانسیل های آن به عنوان قطب صادرات منطقه ، معرفی بازارهای جدید صادراتی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه بویژه کشورهای حوزه جاده ابریشم، 16 بهمن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
در نخستین همایش صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) که شرکت بین المللی زودل برگزار خواهد کرد، برنامه ها و سیاست های سازمان توسعه شرکت های کوچک و متوسط کشور ارائه می شود و شرکت های کوچک و متوسط ضمن آشنایی با این سیاست ها، با پتانسیل بازار کشورهای همسایه و جاده ابریشم، آشنا خواهند شد.
ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات کشور به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، ارائه راهکارهای ورود به بازار بین الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور بررسی مسائل و چالش های مالی به خصوص در سطح بین الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش ها، بررسی جدیدترین روش های فروش و بازاریابی در تجارت بین الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه ها و موضوع های این همایش است.
همزمان با برگزاری این کنفرانس رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان و همچنین نمایندگان اتاق های بازرگانی کشورهای نامبرده درباره پتانسیل های بازار و فرصت های موجود در این کشورها سخنرانی می کنند.
آقای خویی، دبیر برگزار کننده نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) با بیان اینکه شرکت های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردار است ، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1393 حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از 31 میلیارد دلار بوده است لذا این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان پذیر است و فقط باید راه های توسعه آنرا پیدا کرد.
وی افزود: یکی از مزایای حضور در این کنفرانس، آشنایی با شرکت هایی است که در سال های اخیر با وجود تحریم ها صادرات انجام دادند و آنان در این همایش از تجربیات، مشکلات و چالش هایی که پیشرو داشتند و راهکارهای مناسب رفع آنها را بیان می کنند.