بانک ملي ، بام بانکداري اينترنتي را رونمايي کرد
بانک ملي ايران پيشرفته ترين سامانه بانکداري اينترنتي کشور را با عنوان (بام) راه اندازي کرد.
به گزارش خبرگزاري صداو سيما ، بانك ملي پس از گذشت 8سال از راه اندازي سامانه بانکداري اينترنتي بانک ملي ايران (سبا)، با هدف ارائه کامل ترين مجموعه خدمات بانکداري الکترونيک به مشتريان و استفاده از جديدترين تکنولوژي هاي حوزه فناوري اطلاعات و يکپارچه كردن خدمات قابل ارائه به آنها، سامانه بام را راه اندازي کرده است.
به گزارش روابط عمومي بانک ملي ايران اين سامانه براساس ويژگي « هر مشتري يک سامانه» به نحوي طراحي شده است که کاربر علاوه بر دريافت طراحي و پيام هاي ويژه خود مي تواند بر اساس کاربردهاي مورد نيازش چيدمان صفحه پيشخوان خود را با نظر خود انجام دهد. حذف ابزارهاي رمزساز جانبي (token) که در سامانه سبا به کار مي رفت و افزايش امنيت سامانه از ديگر ويژگي هاي سامانه است.
در اين سامانه تلاش شده است با ايجاد برنامک هايي با عناوين بودجه ريزي، دفترچه تماس ، يادداشت گذاري بر روي صورتحساب سامانه اي کامل شامل خدماتي فراتر از خدمات بانکداري به مشتري ارائه شود و به دليل تنوع ابزارهاي الکترونيکي مورد استفاده در سطح جامعه از قبيل تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رايانه هاي شخصي، صفحات اين سامانه به صورت واکنش گرا طراحي شده است و بدون نياز به تنظيماتي از سوي کاربر با دستگاه مورد استفاده کاربر هماهنگ مي شود.
همچنين با توجه به تنوع بالاي عناوين مختلف تراکنش هاي بانکي اعم از پايا ـ ساتنا و ..، بخش هاي انتقال وجه اين سامانه نيز کاملاً به صورت هوشمند طراحي شده است تا بدون نياز به تعيين نوع تراکنش از سوي مشتري با دريافت مبلغ و حساب مقصد، نوع تراکنش تشخيص داده و پيام لازم به کاربر نمايش داده شود.
به دليل اينکه مراحل امنيتي و کنترل اين سامانه از طريق ارسال پيامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوي مشتري انجام مي گيرد، معرفي شماره همراه مربوطه به صورت کتبي به شعبه از الزامات ثبت نام مشتريان است.
مشترياني که عضو سامانه هاي پيامکي بانک ملي ايران هستند، بدون نياز به مراجعه به شعبه مي توانند عضويت خود را در سامانه ثبت و فعال كنند.
ساير مشتريان نيز در مرحله اول بايد ضمن مراجعه به يکي از شعب بانک ملي ايران در سراسر کشور فرم مربوطه را تكميل و سپس مراحل ثبت نام اينترنتي را کامل كنند.
از ديگر امکانات و خدمات ارائه شده در اين سامانه مي توان به مواردي نظير خلاصه حساب ها، صورتحساب، محاسبه اقساط تسهيلات، محاسبه سود سپردهها، داشبورد، مديريت مالي شخصي، تاريخچه انتقال پول، مشخصات کاربر، پرداخت قبض، انتقال پول کارت به کارت و حساب به حساب، تعيين مبلغ و تاريخ چک، استعلام وضعيت چک، واحدهاي بانک، دفترچه تلفن، بازخوردها، گزارش تسهيلات و نرخ ارز اشاره کرد.