اختتامیه طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۹
مراسم اختتامیه طرح قرآنی "۱۴۴۹، قرآن کتاب زندگی"در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ این طرح با همکاری رادیو و شبکه قرآن و با محوریت سوره یس از 23 خرداد 1394 همزمان در سراسر کشور آغاز شده بودکه امروز با پیام آیت الله مکارم شیرازی به کار خود پایان داد
به گفته دبیر طرح «1449، قرآن کتاب زندگی»در طرح امسال یک میلیون و 600 هزار نفر درکلاسها شرکت کردند و یک میلیون نفر نیز در تلفنی و پیامکی مشارکت داشتند.
رئیس شبکه قرآن در ابتدای این مراسم باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و همچنین روز دحوالارض گفت:این طرح از سال 86 با عنوان طرح «1441» آغاز شد و طی این دوره 9 ساله 54 سوره قرآن مورد توجه قرار گرفت.
محمدی نیا با بیان اینکه این طرح در سالهای قبل بطورموضوعی پیش می رفت افزود: امیدواریم در ادامه این حرکت بتوانیم آنطور که رهبر انقلاب خواسته اند 10 میلیون حافظ را درکشور داشته باشیم.
وی با تاکید بر همراهی سایر دستگاههای فرهنگی برای اجرای این طرح گفت :در اجرای این طرح 300 هزار کتاب چاپ و بیش از یک میلیون و 600 هزار نفرشرکت کردند و 11 هزار نفر موفق به حفظ سوره یس شدند.
ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن ،بنیادی ترین راهبرد رسانه ملی
رئیس سازمان صدا و سیما ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن را بنیادی ترین راهبرد رسانه ملی دانست.
محمد سرافراز در پیامی به مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 قرآن کتاب زندگی که در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد، آورده است: «قرآن کریم رسانه الهی و محور هدایت انسان است زیرا هدایت و معرفت در دریای بیکران آن نهفته است، پیام قرآن برترین پیام هدایتگر برای بشر در طول تاریخ و برای تمام اعصار است و ما را به استوارترین راهها فرا می خواند.
قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر خاتم جایگاه برتری در میان کتب آسمانی دارد که می تواند در هر رسانه ای متجلی شود.
نگاه مقام معظم رهبری به مقوله قرآن به عنوان یک رسانه موثر و عرضه آن از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی چشم انداز روشنی از این هنر اسلامی را پیش روی جهانیان ترسیم کرده و موجب اثرگذاری چند برابری آن شده است.
سرافراز در ادامه این پیام آورده است: بدون تردید اقبال روزافزون آحاد جامعه به ویژه قشر جوان به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل رسانه ملی در افشاندن عطر قرآن در سطح جامعه بوده است. در این راستا ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن به عنوان بنیادی ترین راهبرد رسانه ملی دست اندرکاران پرتلاش این رسانه را بر آن داشت تا با گسترش برنامه ها و طرح های قرآنی دستاوردهای بی شماری را در این حوزه خلق نمایند.
خرسندیم که برای نهمین سال پیاپی طرح بزرگ قرآنی 1449 با محوریت حفظ سوره مبارکه یاسین و با همکاری نهادهای قرآنی کشور برگزار و با اقبال فراوان مخاطبان ارزشمند رسانه ملی مواجه شده است.تلاش تمامی دست اندرکاران و عواملی که همدلانه به اجرای این طرح بزرگ قرآنی همت گماشته اند شایسته تقدیر و سپاس بیکر است.»