معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: به موضوع ضمانتنامه و خدمات پس از فروش در کشور توجه جدی نمی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، الهام امین زاده در همایش ملی برند پایدار افزود: این یکی از مسئولیت های اجتماعی جدی بنگاه های اقتصادی است .
وی گفت: مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی بیشتر در موضوعات خیریه دیده می شود که این موضوع باید در بخش های مختلف گسترش یابد .
امین زاده افزود: در برنامه ششم توسعه به مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی و شرکت توجه جدی خواهد شد.
وی گفت: مصرف کنندگان حق استفاده از تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی را دارند .
حسین میر محمد صادقی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش مسئولیت پذیری بنگاه های اقتصادی را در حوزه های اقتصادی حقوقی، اخلاقی و اجتماعی برشمرد و
گفت: مسئولیت پذیری اقتصادی به معنای پایداری منابع اقتصادی برای بنگاه هاست .
وی افزود: بنگاه های اقتصادی در مسئولیت پذیری حقوقی ملزم به رعایت قوانین هستند و در مسئولیت پذیری اخلاقی باید شئون معادلات اقتصادی را رعایت کنند .
پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن وکشاورزی ایران نیز در همایش ملی برند پایدار با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی تاکنون معنای خود را در بنگاه های اقتصادی نیافته و فقط شعار است گفت: در شرایطی که فرار مالیاتی فراوان و فساد اداری قابل توجه است مشخص می شود که تاکنون پایه های مسئولیت اجتماعی محکم نشده است .
وی افزود : در اقتصادی که بیش از 50 درصد آن دولتی است دولت نقش مهمی در مسئولیت اجتماعی دارد .
وی افزود: برای اینکه بنگاه های اقتصادی میزان بهره وری خود را افزایش دهند باید به برند سازی اقدام کنند اما در فعالیت های اقتصادی به مفهوم برند توجه نمی شود .
سلطانی گفت: برندهای اقتصادی در کشور بجای شناسنامه بودن شناسه هستند و در جامعه نقش آفرینی نمی کنند .
نخستین همایش ملی برند پایدار با رویکرد مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی چهارشنبه شب در مرکز همایش های صدا وسیما برگزار شد .