مدیر کل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : در سه ماهه اول امسال ، بیش از ۲۳ هزار ناظر افتخاری را برای نظارت بر روند فعالیت اصناف با سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت کشور دعوت به همکاری کردیم .
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شاتا، اسماعیل قاسمی اضافه کرد: از آغاز امسال تاکنون بیش از 39 هزار و 368 فقره گزارش نظارتی ازجانب ناظران دریافت و رسیدگی شده است.
وی با تاکید بر نقش موثر ناظران ویژه تصریح کرد: طبق آخرین جمع بندی و ثبت گزارشهای دریافتی، بیش از 67 درصد از گزارشهای دریافتی قابل بررسی بوده است.
قاسمی اظهار داشت : در همین مدت به منظور ارتقاء سطح آگاهی و مشارکت ناظران افتخاری در زمینه وظایف و نحوه فعالیت مورد نظر و آشنایی آنها با قوانین نظام صنفی اقدام به برگزاری 947 جلسه توجیهی و آموزشی در سراسر کشور کردیم .
وی افزایش آمار گزارشهای دریافتی از طریق مردم را حاکی از افزایش مشارکت مردم در جلوگیری از افزایش تخلفات دانست و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 39 هزار و 973 مورد گزارش مردمی از سراسر کشور دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است .
به گفته وی گرانفروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه ، کم فروشی و صادر نکردن صورتحساب از جمله مواردی بود که درصد بیشتری از آمار گزارشهای ناظران افتخاری را به خود اختصاص داده است.
قاسمی با اشاره به آمار تخلفات گرانفروشی استانها در این مدت گفت : بیشترین گزارش تخلف گرانفروشی ازجانب ناظران افتخاری در استانهای مازندران ، تهران ، خوزستان ، اردبیل و اصفهان ارائه شده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش آمار گزارشات دریافتی ازجانب ناظران افتخاری در سه ماهه اول امسال نیز اظهار داشت: مجموع گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که استانهای تهران ، مازندران ، خراسان رضوی ، اصفهان و اردبیل بیشترین گزارشهای ارائه شده در زمینه کشف تخلف ، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه را دارا هستند.
قاسمی با قدردانی از مشارکت و همکاری مردم سراسر کشور یادآور شد: در جهت ارایه خدمات بهتر به شهروندان ضمن رصد دائمی بازار از سوی بازرسان و ناظران، با فعالتر کردن سامانه پیام کوتاه 124 و همچنین ستادهای خبر مستقر در سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور آماده دریافت گزارشهای مردمی هستیم.