وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی کشور با تدبیر و تلاش ، باید خود را جزء ده خودروساز مهم دنیا برسانند.
به گزارش و احد مرکزی خبر، محمدرضا نعمتزاده در بازدید از خطوط مختلف گروه خودروسازی سایپا افزود: باید بر روی تولید صادرات محور تمرکز کرد و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود در اقصی نقاط دنیا بیابیم.
وی با بیان اینکه مخالف سوددهی شرکتهای خودروسازی نیستم، افزود: سوددهی درهیچ کجای دنیا با افزایش قیمت میسر نمیشود، بلکه با اتخاذ راه حلهای مختلف این امر صورت میگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکتهای خودروسازی باید بدهیهای خود را چه در حال و گذشته تسویه کنند افزود: با بکارگیری خلاقیتها میتوان از کمکهای دولت و خزانه بانک مرکزی بینیاز شد.
نعمتزاده با تأکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تولید و کیفیت آن و تعیین کردن قیمتهای رقابتی به طور حتم سود مناسبی عاید شرکتهای خودروسازی میشود.
وی افزود: خرید سهام شرکتهای خودروسازی خارجی، استفاده از تجارب شرکتهای خودروسازی دنیا، بهرهگیری از نیروی انسانی ماهر و هوشمند، استفاده حداکثری از توان فنی و مهندسی روز دنیا میتواند برای خودروسازان حاشیه سود ایجاد کند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بهرهگیری از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن میتوان تعهدات خود را انجام داده و طرحهای نیمه تمام را به پایان رساند.
نعمت زاده با بیان اینکه هیئت مدیره شرکتهای خودروسازی باید توان و انرژی خود را بالا ببرند افزود: با نامهنگاری صرف نمیتوان به بازارهای صادراتی رسید.
وی با بیان اینکه برای صادرکنندگان کالاهای مختلف تولیدی از جمله خودرو باید موانع صادراتی را برداشت افزود: اگر در این باره مقررات صادراتی نیاز به اصلاح داشته باشد باید آن را به جد و به موقع لغو کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه دشمنان ما در صدد عقب نگه داشتن کشور ما هستند گفت: اگر به فکر پیشرفت صنعت کشورمان باشیم باید حتی با رقبایمان نیز در بحث تبادل دانش فنی، قیمتگذاری، انجام سرمایهگذاریهای خارجی در تولیدات مشترک شرایط برد ـ برد در نظر بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی وتایید دولت باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مباحث مختلفی که در کشور درباره میزان آلایندگی، مقرون به صرفه نبودن اقتصادی تولید خودرو، رقابت با خودروهای خارجی و سایر مباحث مطرح است، گفت: ما به طور جدی از این صنعت راهبردی حمایت همهجانبه خواهیم کرد.