عملیات ساخت شبکه فاضلاب مناطق درویشیه و شریعتی شهرستان کارون با حضور نمایندگان مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس و مدیرعامل شرکت آبفا خورستان و دیگر مسئولان شهرستان کارون آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی، مدیرعامل شرکت آبفا خورستان امروز ۲۰ بهمن ماه در آیین آغاز عملیات ساخت شبکه فاضلاب مناطق درویشیه و شریعتی شهرستان کارون با اشاره به اینکه اولویت ما در یکسال گذشته کارهای نیمه تمام بوده است، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ۴ گذرگاه خروجی فاضلاب به کارون، بسته شد. تصفیهخانه شرق در حال بهروزرسانی است و در دو هفته آینده این تصفیهخانه وارد مدار میشود و این ۴ خروجی به سمت تصفیهخانه فرستاده میشوند.
وی افزود: تفاهم نامه خوبی با شرکت فولاد خوزستان در جهت سرمایهگذاری در طرح فاضلاب اهواز منعقد شد تا در قالب آن بتوانیم روزانه ۶۰ هزار متر مکعب پساب را به فولاد خوزستان بفروشیم و از عواید آن بتوانیم بنیه مالی شرکت ابفا در اهواز و استان را تقویت کنیم.
علیدادی ادامه داد: بعد از بستن چهار گیت در بالادست و شمال شرق رودخانه کارون در اهواز، دومین اولویتمان کوت عبدالله است. در این راستا دو خروجی فاضلاب به رودخانه کارون در کوت عبدالله داریم که در حال تکمیل ایستگاهها و خطوط اصلی آن هستیم تا بتوانیم این دو خروجی را به کارون مسدود کنیم.
مدیرعامل شرکت آبفا خورستان اضافه کرد: قرارگاه خاتمالانبیا در حال انجام این کار است و ما امیدواریم نیمه اول ۱۴۰۴ دو خروجی فاضلاب به رودخانه کارون واقع در کوت عبدالله، حذف شود.
وی با اشاره به طرح ساخت شبکه فاضلاب مناطق درویشیه و شریعتی کارون گفت: این طرح یک طرح موثر و مهمی است که در جهت تکمیل پازلهای قبلی است. تقریبا ۱۷ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی در منطقه درویشیه و شریعتی ایجاد میشود و فاضلاب در این مناطق با خطوط فرعی جمعآوری و با خطوط اصلی به ایستگاه نورانی منتقل و از این ایستگاه نیز به تصفیهخانه شرق برده میشوند و سپس در تصفیهخانه فاضلاب، تصفیه و پساب آن به فولاد تحویل داده میشود.
علیدادی با بیان اینکه ساخت شبکه فاضلاب مناطق درویشیه و شریعتی به طول ۱۷ هزار متر شبکه و خطوط جمعآوری فاضلاب در راستای طرح جامع فاضلاب اهواز است، افزود: زمان این طرح ۱۸ ماهه و اعتبار آن بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است و در این طرح تاکید داریم نوارهای حفاری سریعا ترمیم شود و باید حفاریها و ترمیم معابر طبق اولویت بندی انجام شود.