چهارمین برنامه «مستقیم جام جم» در واحد ارتباط با مخاطبان سازمان صدا و سیما سامانه ۱۶۲ برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیران شبکه یک سیما در این برنامه با مخاطبان این شبکه به طور مستقیم گفتوگو کردند.
آقای حسین قرایی مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی با حضور در استودیو شبکه خبر در خصوص چگونگی برگزاری مستقیم جام جم از ابتدا تا کنون گفت:برنامه «مستقیم جام جم» چهار برنامه آن برگزار شد و در خدمت معاونان محترم سیما، صدا و سیاسی بودیم و چهارمین برنامه را در خدمت مدیران محترم شبکه یک سیما بودیم، این برنامه با شبکههای دیگر صدا و سیما ادامه خواهد یافت و دوستان با گفتگوی بی واسطه با مردم مشغول میشوند و نکاتی را که مردم میگویند مستقیم میشنوند و به نقاط مثبت و ضعفها و کاستیها و نقایصی که دارند پی میبرند و در برنامه سازیها مد نظر قرار میدهند.
مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی درباره برگزاری اردوهای راویان پیشرفت هم گفت: حدود سه سال است که ما برنامه راویان پیشرفت را شروع کردیم و همه تلاش ما این بوده که فعالان فرهنگی و هنری و رسانهای را با فضاهای صنعتی آشنا کنیم و این مهمترین کاری بود که ما باید انجام میدادیم که این عزیزان را با فضای پیشرفت عصر انقلاب اسلامی آشنا میکردیم و ما به این نتیجه رسیدیم که یک کتابی را تعبیه کنیم با روایت این دوستان و ما در این سه سال که ۸ شرکت را بازدید کردیم ۸ کتاب شکل خواهد گرفت و سه کتاب را هم تا آخر بهمن ماه در آستانه رونمایی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: ما به جز کشتی سازی به مجتمع گل گهر سیرجان، فولاد کاوه کیش، عسلویه، مس سرچشمه رفتیم و ما بعد از بازدید از جاهای مختلف دعوت میکنیم از مدیر آن مجتمع و دوستان از ایشان سوال میکنند و ما به شیوه مدیریتی برخی از این مدیران عزیز ایمان آوردیم که میتوان به مدیر مجتمع گل گهر سیرجان اشاره کرد که سن مدیر مجتمع زیر ۵۰ بود و شیوهای که ایشان به مدیر عاملی رسیده بودند هم جالب بود، چون پله پله مراتب را طی کرده بودند تا به مدیر عاملی رسیده بودند و روایت مدیران مجتمعها هم شنیدنی بود.
قرایی ادامه داد:کاری که فکر میکنم تا اندازهای هم در آن موفق بودیم ترغیب نمودن فعالان هنری و رسانهای با روایت شخصی خودشان بود و خیلی از این دوستان خودشان روایت میکردند و این روایت وقتی به روایت غیر رسمی در بیاید شنیدنیتر میشود، پیشرفت روایتها در کارخانجات مختلف و در جاهای مختلف هم شنیدنی است و موجب ایجاد رابطه صمیمانه بین هنرمندان و اهالی رسانه هم میشود.
وی ادامه داد: ما نهمین اردوی راویان پیشرفت را به کارخانه فولاد مبارکه خواهیم داشت و بیشتر جاهایی که ما به آنجا رفتیم اکثر مدیران جوان و خوش ذوق و پرتلاش بودند و از این منظر هم نگاه کردن به عرصه مدیریتی و تجربه نگاری این عزیزان قابل توجه است.
قرایی افزود: یک کار دیگری هم که ما انجام میدهیم این است که اگر این را هم با همکاری هنرمندان به سرانجام برسانیم از هر مجتمعی که دیدن میکنیم یک مستند زیبایی را برای هر کدام از این سفرها رقم خواهیم زدکه البته سه مستند آماده شده که یکی پخش شده و دو مستند دیگر هم در شرف پخش است.
وی درباره ثبت و ضبط این آثار ادامه داد: به شکل مکتوب هم این آثار قرار است ثبت و ضبط شود؛ برای یکی از این شرکتها که فکر میکنم شرکت فولاد جنوب کیش بود ۵ نویسنده آوردیم و به این نویسندگان گفتیم از همین داخل هواپیما روایت کنید تا لحظهای که از هواپیما پیاده میشوید و همینطور برعکس یعنی این روایت از ابتدا تا انتها از مشاهدات و فضاهای مختلف روایت شنیدنی خواهد بود که اسم آن را روایت پیشرفت گذاشتیم ما باید در حوزه روایت هم به یک فضای واحدی برسیم که اثرگذارتر خواهد بود.
وی در پایان گفت: مکانهایی که میرویم فقط مجتمعهای اقتصادی نیست بلکه به مکانهای متنوعی همچون کشتی سازی، حوزه انرژی اتمی و حوزه پزشکی و حوزههای متنوع دیگری هم ورود خواهیم کرد.