مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درسیرجان گفت: با برون سپاری امور ادارات ثبت اسناد برای انجام سریع کار مردم تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،کارگرمدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در بازدید از اداره ثبت اسناد سیرجان گفت :سیستم سازمان ثبت از سازمانهایی است اما در انجام امور از حالت سنتی به شکل الکترونیک غفلت نکرده است و تاکنون بسیاری از خدمات در سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه میشود که باید اینروند افزایش یابد و کارها برای رفاه حال مردم سریع تر انجام شود.
آقای سیدمهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان هم در این بازدید گفت : مردم دو سال فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف اراضی مالکیت خود که فاقد سند رسمی هستند اقدام کنند و لازمه این اقدام توجه جدی به حدنگاری است .
وی افزود:قانون الزام به منظور اجرای هرچه بهتر این قانون و آسیبشناسی قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی اظهار کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول بر پیشگیری تاکید دارد و با بیاعتبار کردن قولنامههای عادی که سهم قابل توجهی در تشکیل پرونده در دادگاهها دارد، به دنبال ایجاد بهداشت قضایی در جامعه است و قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانها، به عنوان مجرای صدور سند، نقش تعیینکنندهای در اجرای قانون الزام دارد که باید مقررات معارض با این قانون اصلاح شود.