بیش از ۱۰ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در سال گذشته ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خط تلفن ۱۲۳ همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته در ۱۹ مرکز اجتماعی آماده دریافت تماسهای شهروندان و مداخله در بحرانهای فردی و خانوادگی است.
فریبا بریمانی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در سال گذشته ثبت شده است، افزود: تیم خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی که شامل مددکار و روانشناس میباشد، در مواقع بحرانی به یاری تماسگیرندگان میپردازد.
وی، کنترل و کاهش بحرانهای فردی- خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی، ارتقاء آگاهی و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان، شناسایی آسیبهای اجتماعی نوپدید و بازپدید، مداخله موثر برای کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و کاهش صدمات بر اقشار آسیبپذیر را از اهداف اورژانس اجتماعی برشمرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی از قبیل کودکان آزاردیده، همسران آزار دیده، سالمندان و افراد دارای معلولیت آزار دیده، کودکان کار و خیابان، زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیبدیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از منزل، افراد دارای اختلال ملال جنسی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردهاند، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و سایر گروههای هدف سازمان بهزیستی که نیاز به خدمات اورژانس اجتماعی دارند، از گروههای هدف خدمات اورژانس اجتماعی محسوب میشوند.
بریمانی تاکید کرد: شماره تلفن ۱۲۳ به عنوان پل ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی باید به همه شهروندان شناسانده شود تا تیمها و کارشناسان خدمات سیار اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی بتوانند در زمان و شرایط مناسب به افراد نیازمند در حوزههای آسیب اجتماعی، روحی و مشاورهای کمک کنند.