رئیس مرکز پاسداشت زبان و ادب فارسی رسانه ملی بر اهمیت حفظ زبان فارسی در آگهی های بازرگانی تأکید کرد و گفت: نظارت در این باره تشدید خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در چهارمین نشست شورای تخصصی مرکز پاسداشت زبان و ادب فارسی رسانه ملی گفت: بسیاری از فرهنگیان، شاعران، نویسندگان و حتی مردم عادی از وضع فرنگی نویسی آگهیهای بازرگانی گله دارند، چراکه این تبلیغات با زبان فارسی معیار و فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد.
وی با مقایسه نقش بازرگانان در گذشته و امروز افزود: در گذشته، همین بازرگانان بودند که فرهنگ، شعر، تصوف و اندیشه ایرانی را به اقصی نقاط جهان میبردند؛ اما امروز، این وظیفه تنها بر دوش رایزنان فرهنگی گذاشته شده است، درحالیکه بازرگانان نیز باید در ترویج فرهنگ و زبان فارسی نقش ایفا کنند.
آقای قزوه همچنین با بیان اینکه تبلیغات باید سرشار از واژگان فاخر و مطابق با شعر و ادبیات غنی فارسی باشد، گفت: تصمیم گرفته شد که از اداره کل بازرگانی نمایندهای در این شورا حضور داشته باشد و در مقابل، از شورای تخصصی پاسداشت زبان فارسی نیز نمایندهای با این اداره کل همکاری داشته باشد تا بتوان بر تولید و انتشار آگهیهای بازرگانی نظارت دقیقتری کرد.
رئیس مرکز پاسداشت زبان و ادب فارسی رسانه ملی در پایان افزود: باید تلاش کنیم تا زبان فارسی که یکی از اصلیترین مؤلفههای هویتی کشور است، حفظ شود.