در پنجمین جشنواره علمی- پژوهشی پژوهشسراهای کشور از ۵۰۳ اثر، ۱۹۹ اثر در سطح کشور در قالب ۴۰نفر از مقطع ابتدایی؛ ۳۵ نفر متوسطه اول و مابقی متوسطه دوم برگزیده و تجلیل شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پنجمین جشنواره علمی- پژوهشی پژوهشسراهای کشور با معرفی برگزیدگان در قزوین به کار خود پایان داد.
وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این جشنواره به صورت ارتباط تصویری حضور داشت و تاکید کرد: ۷۰۰ هزار دانش اموز در فرایندهای مختلف این رویداد شرکت کردند. پژوهش سراهای دانش اموزی یکی از بهترین ظرفیتهای تربیت علمی دانش اموزان است و به رشد و شکوفایی و شناسایی استعدادهای دانش اموزان کمک میکند.
کاظمی اظهار کرد: پژوهش سراها باید تبدیل به یک شاخص شود و ضریب نفوذ آن ارتقا پیدا کند. ما باید سیستم آموزشی را از صرفا آموزشی به آموزشی - پژوهشی ببریم. یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان، فعالسازی پژوهش سراهاست و کیفیترین نیروها باید روشهای پژوهش را به دانش آموزان یاد بدهند. تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری موردنیاز هم باید متناسب با تغییرات تکنولوژی بهروزرسانی شود. ظرفیتهای پژوهشی نیز باید به دانش آموزان معرفی شود.
مدیر کل اموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: در سند تحول بنیادین اموزش و پرورش به چرخشهای تحول افرین اشاره شده است. پژوهش محور فعالیت دانش آموزان است و رویکرد آموزش سنتی را به مدرن تغییر میدهد.
در پنجمین جشنواره علمی- پژوهشی پژوهشسراهای کشور از ۵۰۳ اثر، ۱۹۹ اثر در سطح کشور در قالب ۴۰نفر از مقطع ابتدایی؛ ۳۵ نفر متوسطه اول و مابقی متوسطه دوم برگزیده و تجلیل شدند.