مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان میزان پیشرفت فیزیکی ساخت پل عنافچه در شهرستان باوی را بیش از ۸۳ درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، روح الله عمادی، در حاشیه بازدید از پل عنافچه که به همراه مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه انجام شد، بیان کرد: پل عنافچه، دارای ۴۲۶ متر طول است که با رمپهای ورودی و خروجی به یکهزار و ۴۰۰ متر میرسد.
وی با بیان اینکه این پل دارای ۷ دهانه و عرشه فلزی صندوقچهای است، افزود: مجموع تیرهای فلزی به کار رفته ۲ هزار و ۵۰۰ تن و آرماتوربندی ۲ هزار و ۴۰۰ تن است. همچنین مجموعا ۱۵ هزار متر مکعب حجم بتن در ساخت این پل به کار رفته است.
عمادی با بیان اینکه پل عنافچه در ۲ سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشبینی میشود در صورت تخصیص اعتبار لازم و با کمک نهادها و سازمان برنامه و بودجه این طرح به زودی تکمیل شود و طرح تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
عنافچه یکی از ضروریترین مسیرهای دسترسی روستاهای باوی
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تکمیل طرح پل عنافچه را نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: انتظار داشتیم شرکت فولاد اکسین به تعهدات خود در راهاندازی پُل عمل کند که این امر با تاخیر انجام شد.
وی افزود: از حدود ۱۹ هزار کیلومتر راههای اصلی در استان کمتر از یک هزار کیلومتر آن شبکه آزادراهی و بزرگراهی است.
یوسفی ادامه داد: استان با داشتن ۷ بندر، ۲ مرز اصلی و ترانزیت کالای اساسی عملا از جادههای ناایمن برخوردار است و رتبه بالای تصادفات را در کشور دارد، بنابراین باید با همکاری یکدیگر برای توسعه و ایمنسازی راهها و همچنین طرحهای نیمه تمام استان مثل پل عنافچه تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه پل عنافچه یکی از ضروریترین مسیرهای دسترسی ساکنان بیش از ۴۰ روستای شهرستان باوی است که روزانه با خطر از پل شناور تردد میکنند، اضافه کرد: عملیات اجرایی پل در سال ۹۸ بدون داشتن ردیف ملی آغاز شد و تنها ۴۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه میگوید: با پیگیریهای صورت گرفته در ۲ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال منابع به این طرح اختصاص یافت که بنا شد در مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان، ۳ هزار میلیارد ریال منابع به این طرح اختصاص پیدا کند.
وی مسیر تصفیه شکر و دغاغله را یکی از محورهای پرخطر استان دانست و ادامه داد: بخش زیادی از طرح تعریض جاده تصفیه شکر انجام شده که تکمیل کننده کمربندی غرب اهواز است؛ امیدواریم این طرح با کمک شرکت نفت ایمنسازی شود.
یوسفی در خصوص کمک صنایع استان برای تکمیل پل عنافچه گفت: بنا شد شرکت فولاد اکسین نسبت به تامین ورقهای عرشه پل اقدام کند و یک تفاهمنامه چهارجانبه بین پیمانکار، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و فولاد اکسین منعقد شد.
وی افزود: اگر منابع طرح ساخت پل عنافچه در سال ۹۸ به خوبی تامین میشد و دارای ردیف ملی بود، این طرح حداقل ۲ سال قبل با عددی کمتر از ۲ هزار میلیارد ریال به پایان میرسید، اما همکاری نکردن فولاد اکسین در تامین ورقها باعث افزایش هزینه طرح شد.