مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۴۰ کیلومتر باند دوم سهراهی سربند - مشگینشهر خبر داد.
وی درباره بهسازی مسیر سربند - پارسآباد به طول ۲۰ کیلومتر افزود: ۱۰ کیلومتر از این مسیر در سالهای گذشته بازگشایی شده و ۱۰ کیلومتر هم در دست اجرا است که با احداث سه دهنه پل خاص و ۲ دهنه زیرگذر شاهد اتصال این مسیر به شبکه بزرگراهی استان خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل بزرگراه گرمی - بیلهسوار به عنوان جاده ترانزیتی به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: مسیر گرمی - بیلهسوار به عنوان جاده ترانزیتی به طول ۵۰ کیلومتر در سالهای اخیر در مرحله تعریض و بهسازی قرار گرفته تا با ارتقا به بزرگراه امکان تردد ایمن در آن فراهم شود.
حیدری دلیل کندی اجرای این طرح را نبود اعتبار لازم اعلام کرد و گفت: بهسازی و تعریض سهراهی صحرا - گرمی و گرمی - بیلهسوار به عنوان یک طرح منسجم مورد توجه قرار گرفته و ۲۴ کیلومتر در مسیر سهراهی صحرا به سمت گرمی و ورودی این شهر به طول ۱۵ کیلومتر اجرایی و عملیاتی شده و ۵۰ کیلومتر مسیر گرمی - بیلهسوار نیز به پیمانکار سپرده شده است.
وی همچنین مطالبه پیمانکار از راه و شهرسازی در اجرای این طرح را یک هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تلاش میشود تا با تخصیص اعتبارات روند اجرای این مسیر به عنوان مسیر ترانزیتی سرعت بیشتری بگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: طبق برنامه احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای اردبیل - مشگینشهر، سربند – مشگینشهر، مشگینشهر- اهر، سهراهی صحرا - گرمی، اردبیل - سرچم و نیر - سراب در دست اجراست که به تدریج تکمیل و بهرهبرداری خواهد شد.
حیدری ادامه داد: اغلب طرحهای بزرگراهی استان اردبیل دارای ردیف ملی هستند و این طرحها در قالب قطعات مختلف در شمال و جنوب استان با توجه به اولویت این قطعات تکمیل شده و به بهرهبرداری میرسد.