برای ارائه خدمات دولتی، افراد باید در صورت تغییر محل زندگی، آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت احوال ثبت کنید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: محل سکونت کنونی افراد در پایگاه سازمان ثبت احوال موجود است و این سازمان امکان ثبت نشانی برخط همچنین به روز رسانی نشانی قانونی همه اشخاص حقیقی را فراهم آورده است.
مجتبی یکتامنش افزود: همه افراد در صورت تغییر محل سکونت خود، باید نشانی را در سامانه «سهیم» ثبت احوال به نشانی الکترونیکی https://sahim.sabteahval.ir اعلام کنندتا از بروز هرگونه مشکل در ارائه خدمات دولتی به آنها جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه ثبت احوال تنها مرجع رسمی استعلام نشانی اشخاص است، گفت: همه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) خدمات کشوری مکلف هستند استعلام برخط نشانی اشخاص حقیقی را فقط از طریق پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال دریافت کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: با وجود سامانه هدا، بستر امن و مطمئن احراز هویت الکترونیک در کشور ایجاد شده و از طریق سامانه سهیم نیز، خدمات سازمان ثبت احوال کشور، کاملاً الکترونیکی ارائه میشود.
یکتامنش، سامانهی هدا را جایگزین ارائه کپی مدارک هویتی افراد بیان و اضافه کرد: از این پس چنانچه افراد با مراجعه به سازمانها، شرکتها و کسب و کارهای اینترنتی نیاز به ارائه مدارک براط احراز هویت خود داشته باشند، انجام این فرایند به صورت برخط و از طریق سامانه هدا در کمترین زمان و با اطمینان بالا امکانپذیر است.