مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: در نهمین دوره ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان دولت، ۹۵.۱ درصد از دفاتر آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری رتبه یک و ۴.۹ درصد رتبه دو را کسب کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجانغربی گفت: در نهمین دوره ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان دولت، ۹۵.۱ درصد از دفاتر استان آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری رتبه یک و ۴.۹ درصد رتبه دو را کسب کردند.
قاسم جلیلینژاد با اشاره به انجام ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این دوره ۵۳۱ دفتر پیشخوان دولت در سراسر استان آذربایجانغربی ارزیابی شده که از این تعداد ۵۰۵ دفتر رتبه یک، ۲۶ دفتر رتبه دو را به دست آوردهاند.
وی افزود: تعداد دفاتر دارای رتبه یک استان آذربایجانغربی در ارزیابی شش ماهه اول سالجاری در مقایسه با میانگین کشوری ۸ درصد بیشتر است.
مدیرکل ارتباطات و فناوریاطلاعات آذربایجانغربی توزیع عادلانه خدمات در دفاتر، ارتقای کیفیت ارائه خدمات، تشویق دفاتر به ارتقای جایگاه، ایجاد روحیه پویایی و رقابت برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر به خدمات گیرندگان، دستهبندی ارائه خدمات دستگاهها بر اساس رتبهبندی و نظر دستگاه خدمت گیرنده، ایجاد بستر ارتباطی الکترونیکی بین رگولاتوری و دفاتر پیشخوان دولت با توجه به گستره جغرافیایی حوزه فعالیت در سطح کشور را از جمله اهداف ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد.
جلیلینژاد ضمن اشاره به فرایند ارزیابی دفاتر تصریح کرد: ارزیابی دفاتر بر اساس شاخصهای پیشبینی شده در مصوبه ۲-۳۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی، پس از خود اظهاری دفاتر در سامانه الکترونیکی ارزیابی و رتبهبندی، بررسی و تأیید امتیازها و مستندات ارائه شده در ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق نهگانه انجام شده است.