همزمان با احداث طرحهای بزرگراهی، اصلاح و ایمنسازی نقاط حادثهخیز جادههای مواصلاتی استان اردبیل در اولویت قرار دارد.
محمد جعفرزاده با اشاره به نقش زیرساختهای حمل و نقل در توسعه استان، افزود: یکی از مولفههای مهم و تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت هر منطقه، ساخت و ایجاد راههای شریانی مناسب است که مجموعه اداره کل راه و شهرسازی احداث، اصلاح و تکمیل طرحهای بزرگراهی در استان را با جدیت دنبال میکند.
وی یادآورشد: طی سالهای اخیر و در راستای جبران عقب ماندگیها در این حوزه بخش اعظم پروژههای تعریف شده دارای ردیف ملی شده اند و بر اساس اولویت و تامین منابع مالی به تدریج این پروژهها اجرا و به بهره برداری میرسد.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار احداث طرحهای جدید راهسازی و بزرگراهی در سطح استان، اصلاح و ترمیم نقاط حادثهخیز و ناایمن را در دستور کار دارد.
جعفرزاده با اشاره به طرحهای در دست اجرای راه وشهرسازی استان اردبیل با اشاره به اهتمام اداره کل راه و شهرسازی در استفاده از فرصت باقی مانده از فصل کاری افزود: احداث باند دوم بزرگراه اردبیل - سرچم در قطعات مختلف، اردبیل - مشگینشهر - اهر و همچنین احداث تونل دوم گردنه حیران از طرحهای مهم در دست اجرای اداره نظارت معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان است.
وی گفت: ساخت راه اصلی کلور - درام در جنوب و همچنین احداث جاده پارسآباد - سهراهی مشگین و رضی - بیلهسوار در شمال استان که جزو مطالبات اصلی و به حق مردم و مسئولان است از دیگر اقدامات ما در حوزه راهسازی است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: باتوجهبه وجود نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و دستگاههای راهسازی و سایر توانمندیها در داخل استان، در صورت تخصیص منابع و اعتبارات لازم ظرفیت و توان احداث سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد.
جعفرزاده ضمن تشکر از اهتمام و صبوری پیمانکاران حوزه راهسازی و طرحهای بزرگراهی استان اظهار کرد: عدم تخصیص بهموقع اعتبارات و منابع مالی در ادوار گذشته باعث کندی کار و همچنین بهوجودآمدن مطالبات سنگین پیمانکاران شده، ولی با این وجود اغلب طرحهای مربوط به حوزه راهسازی در استان فعال است.