مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید تمام ارکان پرورشی مدرسه را به دست دانش آموزان بدهیم و برای آنها فرصت فراهم کنیم که برگزاری جشنها و برنامهها در این راستا انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالله حبیبی اظهار کرد: انجمن اسلامی دانش آموزی مایه خیر و برکت بودهاند، تعامل بسیار خوبی دارند و با برنامههای خوبی که در مدارس اجرا کردهاند به هویت بخشی و تقویت مبانی نظام جمهوری اسلامی در بین دانش آموزان کمک کردهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه چهار تشکل دانش آموزی داریم، گفت: اتحادیه انجمنهای اسلامی، بسیج دانش آموزی، شورای دانش آموزی و سازمان دانش آموزی هستند که در نقاطی اشتراک و همچنین مأموریتهای اختصاصی دارند.
وی اضافه کرد: زمانی ما موفق هستیم که تشکلها کنار یکدیگر قرار میگیرند و همگرایی دانش آموزان کمک میکند. تشکلها با کنار هم قرار گرفتن برنامههای خوبی از جمله جشن بزرگ دانش آموزی و جشن معلم را برپا کردهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: قدرشناسی یکی از مهارتهای زندگی است و دانشآموز باید این مهم را یاد بگیرد.
حبیبی ادامه داد: باید اهمیت دانش آموزان را به آنها نشان دهیم به گونهای که بدانند امید و سرمایه آینده ما هستند، حتی چیزی که شاید خودشان به نوعی قبول نداشته باشند، اما همین دانش آموزان سکان دار این مرز و بوم خواهند بود.
وی اظهار کرد: همچنین تلاش میکنیم مدرسه در مدرسه نماند و به بیرون از چهارچوبها بیاورد، همه دانش آموزان سفیرانی برای آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مدرسه را نه تنها کانون تربیتی محله بلکه کانون تربیتی شهر و استان میدانیم لذا دانش آموزان باید پرچم پرافتخار هدایت و سعادت را در دست بگیرند و به عنوان یک سفیر در سطح جامعه حرکت کنند تا به تحقق اهدافی که نظام به دنبال دارد کمک کنند.
حبیبی به مدرسه انقلاب اشاره کرد و افزود: این مدرسه بسیار درسآموز است و دانش آموزان بخشهای فراوان را خودشان برگزار میکنند، ما باید تمام ارکان پرورشی مدرسه را به دست دانش آموزان بدهیم و برای آنها فرصت فراهم کنیم که برگزاری جشنها و برنامهها در این راستا انجام میشود.
وی اظهار کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی اقداماتی را در کنار دیگر تشکلها انجام میدهد که منشأ خیر و برکت و پویایی مدارس ما است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: مساله پرورشی کلیشهای نیست بلکه ماهوی است و پرورشی بر تقویت عمل و دانش اثر مستقیم دارد. رشد در مدارس باید همه جانبه باشد و ابعاد مختلف مدارس باید این فضا را ایجاد کند.