مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها، عملیات مرحله دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز از اوایل مهر امسال آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ اسماعیلی گفت: با توجه به خواستههای مردمی و با پیگیریهای انجام شده، مناقصه قرارداد این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شد.
وی افزود: اقدامات صورت گرفته در این محور به سرعت پیش رود و از رؤسای شهرستانهایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار میرود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان- تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، تاکید کرد: ترمیم کل مسیر به دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست.
اسماعیلی ادامه داد: بنابراین با اولویتبندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده دارند اقدام خواهد شد تا در فصل زمستان مشکل کاربران جادهای کاهش یابد.
وی با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان بر کاهش مصرف نمک و اجرای کامل استانداردهای فنی در بازگشایی محورها تأکید کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: این در حالی است وضعیت آسفالت آزادراه زنجان- قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده و نگرانی به جهت استفاده از ماسه و نمک برای یخزدایی در فصل زمستان وجود دارد، چرا که با این اقدام آسفالتی که به زحمت در این مسیر بهسازی شده تخریب میشود.
اسماعیلی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برفروبی زمستانی، افزود: هم اکنون از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده میشود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک نیز پیش میرویم که باید در این خصوص فرهنگسازی مناسبی در خصوص بازگشایی محورها صورت گیرد تا توقعات عام مردم تعدیل شود.
وی یادآور شد: در غیر این صورت هر چه در طی ۲ سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراهها تلاش کردهایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.
وی از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در محورهای استان خبر داده و تاکید کرد: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالتریزی انجام میگیرد نباید با استفاده از نمکپاشی بدون در نظر گرفتن استانداردها بر روی مسیرهای تازه آسفالت شده، عملاً آنها را تخریب کنیم.