مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: اختلاف وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت بر سر تخصیص منابع تعیین شده از فروش نفت، عامل کندی ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام شده است.
سعید چلندری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به تعویق ساخت ترمینال جدید شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: متاسفانه بحثی در رابطه با استجازه مقام معظم رهبری در قرارداد ایجاد شد، چون قرار بود مبلغ ۱۰/۹ میلیارد یورو از فروش نفت به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود تا این وزارتخانه بر اساس منابع مالی آن، به انعقاد قراردادهای خود بپردازد، اما وزارت نفت به نحوه تخصیص نفت ایراداتی گرفت و سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد از آن جاییکه فروش نفت به بودجه عمومی باز میگردد پس باید در سازمان برنامه و بودجه وضعیت آن تعیین تکلیف شود.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی این مقوله را قبول نداشت و به همین دلیل با ایجاد چالش بین دو دستگاه، تخصیص منابع انجام نشد.
چلندری با بیان اینکه با وجود تخصیص نیافتن منابع، کنسرسیوم مشترک ایران و چین فعالیت عمرانی خود را در چهار جبهه کاری شروع کرده است افزود: عملیات زیرسازی باندهای پروازی، پلها و تونلهای ارتباطی انجام است منتهی قبل از فصل سرما باید آسفالت ریزی انجام شود که به دلیل تامین نشدن منابع، این اقدام انجام نشده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: در قانون برنامه هفتم، واگذاری بخشی از فرودگاه به سرمایه گذار خارجی در طرحهای فرودگاهی آمده است و در حال حاضر حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در فرودگاه داریم که از این میزان ۱۷ هزار میلیارد تومان آن، نهایی شده است.
چلندری تصریح کرد: واگذاری فرودگاهها به منظور پویایی بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد، چون فرودگاههای کوچک، زیانده هستند و از این رو باید فرودگاههای بزرگ را واگذار کنیم.
وی افزود: فرودگاه مهرآباد و امام خمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابراین هم اکنون بخشهایی از این فرودگاه را در اختیار بخش خصوصی قرار داده ایم.