معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت:در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است.
آقای محمد مهدی برادران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشنها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانهای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.
وی افزود:یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمیکرد این بود که افراد وقتی مشاهده میکردند، سریالهایی که حتی در صدا و سیما پخش میشود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتابهای درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده میشد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم میزد.
به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولید کنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد.
وی گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده است نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.
برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده میشود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است.