عضو هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: یکسری وب سرویسها از سوی توانیر در اختیار ما قرار گرفت که پس از تست وب سرویس ها، کمتر از دو ماه کاری سامانه ادعای شخصی در اختیار عموم مردم قرار میگیرد.
اسکندری عضو هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما در خصوص راه اندازی سامانه ادعای شخصی گفت: بدلیل سرعت پایین صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در دریافت اطلاعات ساختمانهای آسیب دیده از سوی استانداریها، طبق تصمیمات هیئت مدیره این صندوق قرار بر تغییر برخی فرآیندها گرفته شد.
وی مهمترین تغییرات در فرآیند پرداخت را اینگونه بیان کرد: مدتی است مبنای اطلاعات از سوی بنیاد مسکن و سپس تایید استانداریها است.
اسکندری تصریح کرد: از آنجا که بنیاد مسکن در استانهای مختلف بر اساس تجربه کاری چند سال اخیرش، پس از وقوع هر حادثه طبیعی، پرونده فیزیکی برای هر واحد مسکونی تشکیل میدهد بنابراین میتواند بعد از جمع آوری اطلاعات ارزیابی اولیه، اطلاعات را دراختیار صندوق قراردهد و پس از آن توسط استانداریها تایید شود.
وی ادامه داد: در پی آن، سامانه ادعای خسارت مردمی هم راه اندازی خواهد شد، که برای راه اندازی در گروه تعامل پذیری نیاز به اطلاعاتی از سوی توانیر بودیم که یکسری وب سرویسها در اختیار ما قرار گرفت حال پس از تست وب سرویسها و به محض اطمینان از صحت اطلاعات بین ما و توانیر، کمتر از دو ماه کاری سامانه در اختیار عموم مردم قرار میگیرد.
اسکندری افزود: منتها تا راه اندازی سامانه ادعای شخصی، مرکز تماس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان راه اندازی شده و تمام فعالیتهایی که مردم میتوانند از طریق سامانه انجام دهند را از طریق مرکز تماس انجام میدهیم.
وی ادامه داد: مردم خسارت دیده میتوانند بامرکز تماس به نتیجه ارزیابی اعتراض کنند و یا از مراحل مختلف پرونده خود اطلاع پیدا کنند،
شماره مرکز تماس ۴۴۲۳۵۵۶۶ است اپراتورها پاسخگوی مردم خواهند بود و این تغییرات و اتفاقات را انجام خواهند داد.