وزیر آموزشوپرورش
ماموریت ویژه به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بهمثابه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت و مغز متفکر برنامهریزی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا کاظمی افزود: معماری کلان نظام تعلیم و تربیت نیاز به بازطراحی دارد و این بازطراحی باید ریلهای اصلی حرکت را به سمت توسعه و پیشرفت، تربیت انسان مؤمن و متدین و تراز سند تحول هموار کند. این مهمترین ماموریتی است که ما میخواهیم به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و شورای عالی آموزش پرورش بدهیم.
وی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، جایگاهی که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و شورای عالی آموزش پرورش دارد بهمثابه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت و مغز متفکر برنامهریزی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است. اگر این مغز و قلب خوب کار نکند اشکالات و ایرادات بسیار زیادی در فضای تربیت حاکم خواهد شد.
علیرضا کاظمی افزود: اگر ناکارامدی در سیستم آموزشی مشخص میشود مشکل از کجاست؟ اگر ما جایی از ماموریت اصلیمان که تربیت دانشآموزان است غفلت کردیم مشکل کجاست؟ اگر سند تحول بنیادین بعد از یک دهه از منظر اجرایی به نقطه مطلوب خود نرسیده چه نواقصی داشته است؟ به نظر من پیدا کردن راهحل این مسائل و پاسخ به این سوالهای اساسی از طریق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی محقق میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مغز متفکر برنامهریزی درسی نظام تعلیم و تربیت و قلب نظام تعلیم و تربیت همواره نیاز به بازبینی و مهندسی دقیق دارد. امروز، معتقدم که معماری کلان نظام تعلیم و تربیت نیاز به بازطراحی دارد. این بازطراحی میبایست ریلهای اصلی حرکت را به سمت توسعه و پیشرفت، تربیت انسان مؤمن و متدین و تراز سند تحول هموار کند. این مهمترین ماموریتی است که ما میخواهیم به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و شورای عالی آموزش پرورش بدهیم.
علیرضا کاظمی افزود: انتظاراتم از سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش پرورش فوقالعاده بالاست. انتظار من آن است که با گذر از چالشهای روزمره آموزش و پرورش به لایههای عمیقتر آن برویم و به ناکارآمدیها بپردازیم. مسئلهیابی کنیم و با صورتبندی مسائل، راهحلهای دقیق و متقن ارائه کنیم.