خدمات پس از فروش اصلیترین الزام در تامین خودروهای برقی
مدیر بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) میگوید: با توجه به روند تولید خودرو برقی در کشور، یکی از موضوعات اساسی در این زمینه، بحث الزامات و زیرساختهای لازم برای خدمات پس از فروش در سطح کشور است.
آقای فخیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت
خبرگزاری صدا و سیما، گفت: موضوع تولید خودرو برقی در کشور از سال گذشته پررنگ شده و یکی از موضوعات اساسی، بحث خدمات پس از فروش است؛ در این زمینه معاونت خدمات وزارت صمت، متولی امر است و نظارت بر حوزههای خدمات را بر عهده دارد.
وی میگوید: با همکاری دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت و همچنین انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو، توانستیم در مجموعه سازمان کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) , الزامات مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای برقی را بر اساس ضوابطی که در سطح بین الملل و در سطح استاندارد ملی، جمع بندی و استخراج کنیم.
مدیر بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) افزود: در مدت زمانی که قرار شده تولید خودرو در برقی در کشور افزایش یابد، ضوابط ملی خدمات پس از فروش خودروهای برقی را هم در سطح تعمیرگاهها و در سطح الزامات و تجهیرات و ایمنی تدوین کردیم که هم اکنون شرکتهایی که واردات خودرو برقی انجام میدهند و شرکتهایی که متقاضی خودرو برقی هستند، این ضوابط را در دستور کار قرار داده اند.
فخیمی گفت: در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) , این موضوعات را مورد ارزیابی قرار میدهیم و حداقل این الزامات را به وزارت صمت به عنوان بازوی اجرایی گزارش میکنیم. شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند باید آمادگی و حداقل الزامات زیرساختی و خدمات پس از فروش را دارا باشند.