متقاضیان دریافت مرسولات و مدارک سازمانی، مشکل نقص نشانی را در سامانه کد پستی اداره کل پست آذربایجان غربی پیگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اداره کل پست آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به اینکه اغلب مرسولات واصله به استان بصورت ثبتی است و باید از گیرندگان مرسولات هنگام توزیع امضا اخذ شود و از سوی دیگربا توجه به مشکلات موجود در زیرساختهای شهری اعم از عدم نامگذاری معابر و عدم تخصیص پلاک آبی املاک از سوی شهرداری برای بسیاری از محلات شهرستانهای استان به ویژه در شهر ارومیه و تاثیر منفی این موضوع در تولید کد پستیهای صحیح (ارکان اصلی تولید کد پستی صحیح نام معابر و پلاک ساختمان است) لذا پست استان در توزیع مرسولاتی که مبتنی برنشانی کدپستی است با مشکلاتی مواجه است.
این شرایط در بخصوص در مرسولات سازمانی (کارت خودرو-گواهینامه گذرنامه- شناسنامه -کارت پایان خدمت و...) که به علت نقص آدرس امکان توزیع آنها در نشانی گیرندگان میسر نیست و این افراد اجبارا برای اخذ مرسوله خویش باید به واحدهای پستی مراجعه نمایند بیشتر به چشم میآید.
برای رفع این مشکل وساماندهی وضعیت طی مکاتباتی با فرماندهی انتظامی استان و اتاق اصناف درخواست شد که تمامی دفاتر پلیس +۱۰ و کافی نتهای فعال درشهر اطلاع رسانی شود در صوت مشاهده هرگونه نقص نشانی متقاضیان و یا در صورتی که شهرداری بعد از اختصاص کد پستی نسبت به نصب عنوان معابر و اختصاص پلاک برای متقاضیان اقدام نموده باشد، قبل از هر اقدامی این افراد برای رفع مشکل فنی آدرس مندرج در سامانه کد پستی به پست استان معرفی و سپس درخواست متقاضیان نهایی شود.