نشست عوامل و برنامهسازان اربعین حسینی با حضور قائممقام رئیس رسانه ملی، معاون سیما، مدیران مرتبط با مراسم اربعین حسینی، مدیران شبکهها و برنامهسازان در حوزه اربعین در سالن رضوان بسیج رسانه ملی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید جلیلی، قائممقام رئیس رسانه ملی در ابتدای این جلسه گفت: راهپیمایی اربعین مأموریت اجتماعی، حرفهای، سیاسی و تمدنی بر دوش اصحاب رسانه است.
وی افزود: در این میان وظیفه اصلی رسانه، رسالتی زینبی گونه است که از عصر عاشورا شروع شده و تا عصر کنونی که بر دوش رسانه گذاشته شده، ادامه دارد.
جلیلی در ادامه گفت : آرمان، پیام و کلام سیدالشهدا (ع) همچنان در جهان طنینانداز است و رسانه وظیفه دارد، راه و کلام امام حسین (ع) را در جان و روح مخاطبان خود رسوخ دهد و با این کار جهادی، مخاطب به این دید و نگاه میرسد که امام حسین (ع) همچنان در محاصره است و باید این محاصره را بشکند.
قائممقام رئیس رسانه ملی گفت: ما به دنبال شکستن این حصار هستیم که آرمان و صدای امام حسین (ع) به اقصی نقاط عالم برسد و در این خصوص رسانه در سطح عملیاتی باید در سه مرحله فراخوان، پوشش و خوانش (تحلیل) تلاش و همت گستردهای به خرج دهد.
قائممقام فرهنگی رئیس رسانه ملی افزود: وقتی میلیونها نفر وارد راهپیمایی عظیم اربعین میشوند و ما باید بهعنوان رسانه بدانیم که تک تک این افراد قصهای دارند که میتواند موضوعی برای برنامهسازی باشد، دوربینها را باید به دل مردم ببریم و روایتی نمایشی از شخصیتها و وقایع اربعین عرضه کنیم.
وی ادامه داد: در این سفر باید تفاوتهای افراد را نشان دهیم، تا عظمت امام حسین (ع) و اربعین نمایان شود. کار هنرمند شخصیتسازی است و اینکه زیباییهای اربعین و گوناگونی آن را به تصویر بکشد. آن موقع است که تلاش وی در ذهن و دل مخاطب ماندگار میشود.
در این نشست، محسن برمهانی، معاون سیما نیز گفت: در سفر اربعین و روایتهای این واقعه عظیم، کار سردبیری اهمیت ویژهای دارد. همانگونه که میدانید، امسال در فضای خاصی، چون شهادت رئیسجمهور، طوفان الاقصی، وعده صادق و ترور شهید اسماعیل هنیه و وعده صادق ۲ قرار داریم و به همین سبب، رسانه باید مراقبتهای ویژهای را به کار گیرد.
وی افزود: مسئولان رسانهای موکبها، مخصوصاً مجریها، باید ملاحظاتی را در نظر داشته باشند و جریان برنامهها را بهدرستی هدایت کنند.