رستورانها در کانادا برای جذب بیشتر مشتریان مسلمان، به استفاده از گوشت حلال روی آورده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه سی بی سی، رستورانها در کانادا برای جذب بیشتر مشتریان مسلمان، به استفاده از گوشت حلال روی آورده اند.
اگر از طرفداران مرغ سوخاری هستید، ممکن است متوجه شده باشید که رستوران های بیشتری گوشت حلال را در منوهای خود قرار می دهند. این کار باعث میشود که غذا برای برخی از مسلمانان منطبق با فرامین مذهبی شود؛ اما این حرکت فقط مربوط به ایمان نیست. همانطور که انیس حداری به ما می گوید، کسب و کارهای مربوط به غذای حلال در حال ورود به بازار رو به رشدی هستند.
در این رستوران ارائه دهنده مرغ سوخاری، تمام گوشت مرغ ها حلال هستند. غذای حلال تا حدی رو به فراگیر شدن است.
یک زن در این باره گفت: این به عنوان بخشی از ارزش های اصلی ما به شمار می آید که به مصرف کنندگان و خواست کارکنان خود و حتی وضعیت مواد غذایی خود توجه داشته باشیم. از این رو استفاده از مرغ حلال به ما این امکان را می دهد که به تنوع مشتریان با فرهنگ های مختلف در بازار دست پیدا کنیم.
برای بسیاری از مسلمانان خوردن غذای حلال یک الزام است. مرغ حلال باید برای مطابقت با دستورالعمل های مذهبی گواهی داشته باشد. برای این صاحب رستوران، موضوع فقط یک الزامی دین نیست. این گواهینامه حلال به او تضمین کیفیت می دهد.
یک زن در این باره گفت: هیچ کس واقعاً نمیخواهد قیمت مرغ ارگانیک موجود در گوشت مرغ سرخ شده را به طور واقعی بپردازد. بنابراین این شدنی ترین چیزی بود که میتوانستیم انجام دهیم.
همه گوشت های حلال مانند مرغ ارگانیک نیستند؛ اما تقاضا برای مصرف غذای حلال در حال افزایش است. شرکت مپل لودج فارمز بیش از ۳۰ سال است که مرغ حلال تولید می کند.
سارا کتی از فعالان تولید گوشت مرغ حلال در این باره گفت: غذای حلال هم در رستوران ها و هم خرده فروشی ها با سرعت در حال رشد است. ما بازار خرده فروشی را واقعاً از نزدیک ملاحظه می کنیم و می دانیم که در هفت سال گذشته سال به سال به میزان دو رقمی در حال رشد بوده است.
کی اف سی هم اخیراً به دلیل تغییر در زمینه استفاده بسیاری از رستوران هایش از مرغ حلال در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت به درخواست های سی بی سی نیوز برای تایید و رد این خبر پاسخ نداد. پیتزای بوستون هم حدود یک دهه است که برخی از اقلام حلال را عرضه کرده است.
سلیمه جیوراج بازار یاب مواد غذایی در این باره گفت: واقعاً تفاوت چندانی ندارد. گوشت هم دقیقا همینطور است. این یک تغییری خوشایند در زندگی حرفهای و شخصی او است.
سلیمه جیوراج، بازاریاب مواد غذایی در این باره گفت: وقتی به ۲۰ تا ۳۰ سال پیش نگاه میکنم، می بینم که در حال حاضر بچههای من به چیزهایی دسترسی دارند که من هرگز دسترسی نداشتم. واقعاً احساس خوبی است.
غذای حلال بازار پرسودی است که تخمین زده می شود هر سال ۲۰ درصد رشد کند؛ به ویژه به این دلیل که هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان غذای حلال را مصرف می کنند.