شهید جمهور عزت و احترام را به جایگاه رئیسجمهوری آورد
کارشناس مسائل بینالملل گفت: آیتالله شهید رئیسی عزت و احترام را به جایگاه رئیس جمهوری آورد و با شهادت خود وزن و عظمت را به این جایگاه بازگرداند.
بهگزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر، حشمتالله قنبری در مراسم اربعین شهدای خدمت در مصلای نماز جمعه بوشهر بیان کرد: چهل روز پیش در اثر یک سانحه هوایی رئیس دولت سیزدهم و شماری از همراهانش به شهادت رسیدند و سید ابراهیم رئیسی تبدیل به یک تاریخ و یک الگوی زمامداری متاثر از دین شد.
وی با عنوان اینکه داستان سید ابراهیم رئیسی تمام نمیشود، افزود: در بسیاری از ابعاد کارکرد رئیسجمهور شهید جنس افسانه دارد و با وجود آنکه وقتی وارد مسئولیت اجرایی بسیاری او را آزار دادند، اما جواب سید ابراهیم رئیسی به این اهانتها تنها یک تبسم مهربانانه بود. این کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: ابراهیم رئیسی هیچ کدام از تظاهرنماییهای دورههای قبل رئیس جمهوری را نداشت و معجزه رئیس جمهور شهید این بود که عزت و احترام را به جایگاه رئیس جمهوری آورد و با شهادت خود وزن و عظمت را به این جایگاه بازگرداند و در حوزههای مختلف کشوری کارهای مهمی انجام داد.
وی اظهار کرد: در نظام دیپلماسی کشور تا پیش از این عدهای با شعار تنشزدایی آمدند و کشور را معطل کردند، اما در دولت سیزدهم یک انسان وزین به نام حسین امیرعبداللهیان به وزارت خارجه شخصیت داد و تمام وعدههای پیشین را محقق و گرهها را باز و مشکلات با کشورهای همسایه را مرتفع کرد. قنبری گفت: امروز اراده امریکا و تبهکاران یهود شکسته شده و مبهوت ماندهاند و صدای شکستن قلمرو یهود به گوش همه جهانیان رسیده است و این قلمرو اسلام است که در جهان نمایان است. وی اعلان کرد: وقتی خبر شهادت رئیس جمهور داده شد افزون بر ۲ میلیارد نفر دردنیا با ایران اعلام عزا و همدردی و بیشاز ۹۵ هیئت خارجی به ملت ایران تسلیت گفتند و همین دیپلماسی انقلابی است.
کارشناس مسائل بینالملل با اشاره به اینکه شهید جمهور یک شیوه و مکتب مدیریتی، دولت داری و دولت مردی است، گفت: جمعه انتخابات ریاست جمهوری را داریم، مطالبه مردم از رئیس جمهور جدید، شیوه سید ابراهیم رئیسی است و از این به بعد رئیس جمهور شدن یک کار دشوار است. وی تصریح کرد: مردم در روز جمعه فردی را انتخاب کنند که بتواند نام و نشان شهید رئیسی را داشته باشد و بازگشتن به قبل از دولت رئیسی را هیچ کس قبول نخواهد کرد.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش گفت: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد فعالیتهای شهدای خدمت بودم، اساسا در ساخت طرحهای بزرگ کشور مانند راه آهن و آزادراه مهمترین موضوع تامین اعتبار آن است که در دولت سیزدهم تلاش زیادی برای تامین اعتبار طرحه شد. عباس خطیبی افزود: راه آهن بوشهر- شیراز از ۱۴ سال قبل آغاز شد، اما به دلیل کمبود اعتبارات تا قبل از دولت سیزدهم و قبل از سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد، اما پیشرفت خاصی حاصل نشد، اما در دولت سیزدهم پیگیری بسیاری صورت گرفت و پس از دور اول سفررئیس جمهور شهید به استان بوشهر قرار شد از طریق تهاتر نفتی تامین اعتبار صورت بگیرد که برای این طرح ۱.۲ میلیارد یورو مصوب شد. وی اضافه کرد: برای پیشرفت ۴ طرح ریلی در کشور مجوزی از رهبر معظم انقلاب دریافت شد که اعتبار آن معادل ۱۰.۸ دهم میلیارد یورو و اتفاق بزرگی در این عرصه بود.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: طرح راه آهن شیراز - بوشهر فقط در دو ماه گذشته دو درصد پیشرفت داشته که نشان از شرایط خوب در ساخت آن است؛ این مسیر ریلی در ادامه کریدور شمال به جنوب است که در کنار اتصال به بوشهر موضوع اتصال آن به عسلویه نیز مطرح است. وی به بوشهریها نوید داد که در مدت زمان چهار سال سوت قطار در استان بوشهر به صدا در خواهد آمد.