محتوای انتخاباتی شبکههای سیما، صدا و تلوبیون در سامانه ایرانصدا قابل دریافت است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهدی شاملو مدیر ایرانصدا با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: ایرانصدا در چند ساحت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فعال شده است، از چند روز گذشته و همزمان با شروع زمان قانونی تبلیغات نامزدها بخش ویژهای در نرم افزار ایرانصدا تعبیه شده که تصویر ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را مردم میتوانند داخل ان ببینند، در این ۶ بخش وارد هر کدام از بخشها که بشوند وارد صفحه هر کدام از نامزدها که بشوند ابتدا کانال رادیویی اختصاصی آن نامزد را میتوانند ببینند و بشنوند این کانال رادیویی معادل کانال تلویزیونی که در تلوبیون وجود دارد معادل همان به صورت رادیویی هم در ایرانصدا تعبیه شده است و میتوانند تمام برنامههای آن نامزد را متناسب با زمان بندی و جدول پخشی که نمایندگان خود نامزدها در استودیوهای مستقر در ساختمان شهدا تنظیم کردند این کانال رادیویی را بشنوند، بخش دوم صفحات اختصاصی و محتوایی تقطیع شده صوتی ویژه نامزدهاست، تمام برنامههایی که تبلیغاتی و معرفی که نامزدها در صدا و سیما چه در سیما چه در صدا چه در بخشهای مختلف چه اختصاصی ۶ استودیویی که درتلوبیون هست، حضور پیدا کردند و محتوا را برای مصرف و استفاده مردم آماده کردند به صورت تقطیع شده و دسته بندی شده داخل صفحههای اختصاصی ایرانصدا هم بارگزاری شده است.
وی در ادامه افزود: مناظراتی که دور اول آن در روز دوشنبه ۲۸ خرداد برگزار شد و مناظرات بین نماینده نامزدها همان برنامه پاستور شماره ۱۴ که ۱۰ مناظره است و تا الان سه مناظره برگزار شده به صورت اختصاصی و تفکیک شده در این صفحات و بخش اختصاصی وجود دارد، یک دلیلی که ایرانصدا ورود کرده به این حوزه حجم محتوای تبلیغاتی و معرفی که نامزدها چه خودشان حضور پیدا کردند چه محتوا را نمایندگانشان بارگزاری کردند حجم کمی نیست و اگر مدت زمان آن را محاسبه کنیم شاید مردم دیدن ویدئو برایشان مقدور نباشد شنیدن صدا همیشه راحتتر است و خیلی از این محتواها هم جنبه رادیویی دارد و به همین دلیل ایرانصدا در این حوزه ورود کرد.
شاملو گفت: محتواهای تبلیغاتی مستقیمی که در سیما پخش شده تفکیک ماموریتی که بین تلوبیون و ایرانصدا هست به صورت تصویری در تلوبیون قرار داده شده و به صورت صوتی در ایرانصدا قرار دارد، ولی محتوای اختصاصی که در ایرانصدا به صورت تصویری هست ویژه برنامههای انتخاباتی مختص خود رادیو است مهمترینش برنامه پاستور شماره ۱۴ است که هر روزحدود ساعت ۱۳به مدت سه ساعت در موضوعات مختلف پخش میشود، این مناظره به صورت تصویری در صفحه اول ایرانصدا بخش جدیدی ظاهر میشود و مردم میتوانند آن برنامه را ببینند.
وی ادامه داد: امروز رادیو تهران مناظره چهارمش را برگزار میکند این به طور اختصاصی در ایرانصدا هست، بعضی از برنامههای انتخاباتی شبکههای رادیویی هم پوشش تصویری ان در ایرانصدا هست مثل «ایران امروز» رادیو ایران و چند شبکه دیگر که همزمان با پخش از رادیو به صورت تصویری در ایرانصدا هم هست، اینها اختصاصیهای ایرانصدا ست که جای دیگری محتوا به صورت تصویری قابل دسترس نیست.
شاملو در خصوص امکانات کاربران ایرانصدا گفت: محتوای ایرانصدا چه در بخش انتخابات و چه در سایر بخشهای صدای درخواستی امکانات خوبی دارد که راحتی کار و شنیدن را برای کاربر فراهم میکند، زنده شنیدن برنامهها امکان پذیر است، اگر دسترسی به اینترنت نداشته باشند میتوانند به صورت دانلود شده یا دریافت شده ذخیره کنند فایلها را و در گوشی ذخیره کنند و از روی نسخه ذخیره شده فایلها را پلی کنند، قسمتهایی از برنامه یا کل برنامه را اگر بخواهند برای کسی ارسال کنند امکان اشتراک گذاری برای آن وجود دارد، امکان نظر دادن، ثبت نظر و سوال پرسیدن و اشتراک گذاری نظرات هم ذیل تمامی محتواها وجود دارد. به جز این موارد خود ایرانصدا هم تولیدات اختصاصی دارد که پیشنهاد میکنم مخاطبان حتما به آنها سر بزنند چند کتاب گویا ویژه انتخابات، ایرانصدا در زمان اخیر تولید و منتشر کرده است.
مدیر ایرانصدا در خصوص بارگزاری محتواها هم گفت: به جز برنامههای رسمی مصوب ستاد انتخابات صدا و سیما که در خود سیما و صدا ضبط میشود و بارگزاری آن توسط همکاران ما در ایرانصدا انجام میشود، محتوای انتخابی که خود ستادهای تبلیغاتی نامزدها تدارک دیدند در آن ۶ استودیویی که در گزارش بود با اختیار خودشان انتخاب میشود و بارگزاری میشود و برای مردم آماده میکنند، همین الان چند نامزد فعالیت قابل توجهی دارند یعنی چندین برابر محتوایی که سازمان تولید کرده در زمینه انتخابات چندین برابر خودشان تولیدو اضافه کردند و در آن کانال اختصاصی و صفحه اختصاصی آن نامزد همه اینها در دسترس مردم هست و این امکانی هم که سازمان در چند سال اخیر هم مجلس هم دور قبلی ریاست جمهوری و هم دور فعلی ریاست جمهوری که کاملتر و تکمیلتر هم شده گذاشته و هیچ محدودیتی در بارگزاری محتوا نبوده و سازمان هم با همه توان در رسانههای نوین و عرصه فضای مجازی هم در حوزه صوت و هم در حوزه تصویر وارد شده است.