رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان از پاسخگویی به بیش از ۷۶ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن کجباف اظهار کرد: از مجموع تماسهای برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در بازه زمانی یادشده، به تعداد ۵۵۳۴تماس توسط کارشناسان پاسخگویی مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خوزستان پاسخ داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴ درصدی را نشان میدهد.
وی با اشاره به تحلیل و جمع بندی شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ گفت: مشکلات راهها با بیشترین سهم از تماسهای سامانه ۱۴۱ را در بر میگیرد و بعد از آن مسائل حوزه حملونقل باری، مسافری، ایمنی و حریم راه موضوع تماسها بوده است.میانگین زمان ارتباط اپراتور به تماس گیرندگان ۸۹ ثانیه است و ۲۰ درصد تماس مربوط به بخش راهداری، ۷۰ درصد تماس بخش حملونقل بار و ۱۰ درصد تماس مربوط به حمل و نقل مسافر بوده است.
کجباف ادامه داد: تماسهایی که منجر به ثبت شکایت میشوند دارای کد رهگیری بوده و هم استانیهای عزیز میتوانند از طریق این کد از آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت خود در کمیسیونهای مربوطه مطلع شوند. عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون برای حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حملونقل کالا بوده و تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نقص فنی خودرو، فروش بلیت و کمبود اتوبوس در حوزه حملونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل میشوند.