معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛
توجه جدی به تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی در مدارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سواد خواندن و ارتقای مهارتهای زبانی دانشآموزان از مسائل مهم معاونت آموزش ابتدایی است،
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید طریفی حسینی افزود: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی قلب آموزش و پرورش است و باید در حوزه آموزش و برنامه درسی مرجعیت داشته باشد که تاکنون به همین صورت بوده است.
وی با بیان اینکه معاونت ابتدایی به عنوان مجری برنامه درسی در بخش آموزش در حال انجام برنامههای مختلفی است، گفت: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی متولی امر آموزش و پرورش در حوزه تولید برنامه درسی است و هر کتاب یا ابزار کمک آموزشی که بخواهد وارد مدرسه شود باید از این سازمان مجوز بگیرد.
طریفی حسینی اذعان داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست؛ بلکه باید با دید متفاوتی نسبت به برنامه درسی موجود نگریست و همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: سواد خواندن و ارتقای مهارتهای زبانی دانشآموزان از مسائل مهم معاونت آموزش ابتدایی است که تاکنون طرحهای مختلفی در این زمینه اجرا شده است؛ اما سازمان پژوهش و برنامهریزی بسته تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی را طراحی و ارائه کرده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تلاش کردهایم تا در وزارت آموزش و پرورش از طرح محوری به سمت برنامه محوری و فرایند محوری حرکت کنیم و طراحی بستههای تربیت و یادگیری در همین راستا اتفاق افتاد.
طریفی حسینی ابراز کرد: فرآیند تغییر کتب، قبل از تصویب سند درسی ملی اتفاق افتاد و باعث شد تا راه تأمل و بررسی بسته شود؛ اما امروز باید تلاش کنیم فهم دقیق و درستی از ابعاد برنامه درسی ملی به دست آوریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان لزوم تلاش برای پشتیبانی علمی از مدارس، تصریح کرد: اهتمام ما تقویت مدارس دولتی است و این اتفاق، از رهرو توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب ممکن است و عناصر مختلف برنامه درسی باید به شکل صحیح در مدرسه پیاده شود.
وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی درصددیم تا افرادی انتخاب شوند که بهترین اشخاص و متناسبترین افراد برای انتقال مفاهیم آموزشی باشند، ابراز داشت: وجه ممیزه طرح شهید همت با دیگر طرحهای اجرا شده، مسئلهمحوری و ارتباط بین معلمان بود که هرجا اتفاق افتاد باعث شد طرح موفقی اجرا شود.
طریفی حسینی خاطرنشان کرد: باید از فرصت تابستان برای آموزش به مدیران مدارس ابتدایی استفاده کرد تا با این مسئله به صورت جدی درگیر شوند