اجرای طرحهای راهداری در جادههای استان اصفهان کاهش محسوسی در حوادث جادهای به همراه داشته است.
مهدی فقهی افزود: در صورت تامین قیر و اعتبارات لازم، سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این راهها روکش میشود.
وی در خصوص روکش آسفالت جادههای استان گفت: بسیاری از محورهای ارتباطی استان نیازمند روکش حفاظتی و اساسی است که در زمان حاضر عملیات لکهگیری و روکش راههای منطقه در قالب ۲۰ گروه در حال اجراست.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان، با توجه به شکل گیری تراکم جمعیت و رشد صنعت در اطراف محورهای ورودی اصفهان ایمنی این محورها و رفع نقاط حادثهخیز و ساماندهی ترافیک را از اهمیت بالایی برخورد دانست.
مهدی فقهی همچنین با اشاره به اصلاح جاده نائین به اصفهان گفت: جاده نایین به اصفهان یکی دیگر از ورودیهای شهر اصفهان است که نابسامانی زیادی در محدوده پل سه راهی فرودگاه به سمت جیلانآباد دارد که با تبدیل نیوجرسیهای قدیمی به مفصلی و اجرای شبکه روشنایی، این محور نیز از ایمنی کافی برخوردار خواهد شد.
وی افزود: ساماندهی ادامه محور جیلانآباد به سمت جاده سگزی، کوهپایه و نایین در مقطع بعدی برنامههای راهداری استان است که مقاطع نیازمند به ساماندهی از جمله دوربرگردانها در دستور کار کمیته راههای استان است و مقاطع نیازمند ایجاد راه دسترسی و دوربرگردان مشخص شده است تا منطقه شرق اصفهان و ورودی این کلانشهر ساماندهی شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان در ادامه با اشاره به محور جاده اصفهان شیراز، بزرگراه خلیج فارس را از هفت محور پرترافیک کشور معرفی کرد و گفت: محور اصفهان به سمت شیراز (مقطع محور بهارستان یا خلیج فارس) جزو هفت محور پُرترافیک کشور، یکی از محورهای پرتردد استان نیز به شمار میآید که روزانه بیش از ۷۰ هزار وسیله نقلیه در آن تردد میکنند.
مهدی فقهی اضافه کرد: این محور بعنوان راه ارتباطی صنایع، محل استقرار تالارهای پذیرایی و تاسیسات و ادارههای مهم، راه ارتباطی اصفهان به شیراز و کریدور شمال به جنوب محسوب میشود که بروز کوچکترین مشکل در این محور تبعات بزرگی برای استان به همراه دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی حفاظ میانی این محور در حدود ۱۷ کیلومتر تا پلیس راه اصفهان-شیراز افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا شهر بهارستان در دستور کار مرحله نخست قرار گرفته که ۷۰ درصد از زیرسازی و نصب نیوجرسیهای آن تحقق یافته و روشنایی این مقاطع تا حدود ۷۰ درصد نصب و اصلاح و سه مورد از دوربرگردانهای حادثهساز آن نیز مسدود شده است.
وی تاکید کرد: روکش آسفالت محور اصفهان- بهارستان که نامناسب بود اجرا شد.