دراجرای بزرگترین بازسازی خط ریلی کشور در کرمان ،حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان_بافق با هزینه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.
به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل راه آهن کرمان گفت: بازسازی خط ریلی محور کرمان_بافق یکی از بزرگترین طرحهای بازسازی کشور است و حدود ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان_بافق با هزینه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.
مجیدارجونی قدمت راه آهن بافق به کرمان را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر آغاز و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورسال گذشته تا پایان هفته آینده حدود ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد.
وی ادامه داد: راه آهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راه آهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینه راه آهن و پیمانکار حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
ارجونی طول مسیر کرمان_بافق ۲۳۰ کیلومتر را اعلام و خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این طرح از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان تامین شده و بخش دیگر آن را راه آهن تامین کرده است.
به گفته وی ۱۴ کیلومتر دیگر طرح را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد، سعی داریم تا ایستگاه زرند را تا پایان سال بازسازی کنیم.
مدیرکل راه آهن کرمان بیان کرد: سرعت قطار قبل از بازسازی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
ارجونی علت حذف یک روز در میان قطار کرمان _ تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با سرعت زیاد اعلام کرد و گفت: با وجود حذف چند قطار با توجه به افزایش سالنها در سال گذشته، حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم.
وی بیان کرد: بازسازی هر کیلومتر خط ریلی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند _کرمان انجام شود.
مسئول شرکت جوپار در راه آهن کرمان نیز اظهار کرد: دو رام قطار توسط شرکت واگنسازی زرند بازسازی شده و ۹ دستگاه واگن پنج ستاره ویژه خط کرمان _ تهران که در اراک بازسازی شده، نیز داریم.
حسینینژاد افزود: در صورت مجوز راه آهن برای افزایش ۹ رام قطار در کشور آمادگی وجود دارد.